×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برگزاری نوزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین؛دبیر نوزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در جلسه ای که با حضور حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تشکیل شد گفت: امسال نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت برگزار می‌شود.

کاظم تبار افزود: همانطور که در فراخوان آمده است، در این دوره سعی شده برای حمایت از اجرای نمایش در استان‌ها، پانزده شب اجرای نمایش با حمایت نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، در استان محل سکونت گروه برگزیده به روی صحنه رود، از طرفی در هر بخش کمک هزینه‌ داده می‌شود و تمام بلیت فروشی از اجرای عموم نیز برای گروه نمایشی خواهد بود.

وی بیان کرد: جشنواره در بخش‌های نمایش صحنه‌ای، سردار آسمانی (خیابانی)، سمینار علمی و پژوهشی و نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود. دبیر جشنواره مقامت تصریح کرد: در این دوره ی جشنواره کارگاه های تخصصی نمایش خیابانی برگزار می شود که آثار تولیدی این کارگاه‌ها به صورت مستقیم راهی بخش سردار آسمانی می شوند. علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام به سایت جشنواره مراجعه نمایند.

وی با اشاره به جایزه ویژه این جشنواره توضیح داد: به بهترین نمایش در بخش صحنه ای و خیابانی با موضوع غزه یک جایزه با عنوان جایزه ویژه شهید اسماعیل هنیه داده می‌شود، نکته قابل توجه این است که با توجه به زمان اندک باقی مانده برای ثبت نام، افرادی که می‌خواهند با موضوعات مرتبط با مردم مظلوم فلسطین و شهید هنیه نمایش صحنه ای تولید کنند، می‌توانند با ارائه طرح نمایشی ثبت نام کنند و نیاز به ارسال متن کامل در صورت عدم نگارش آن نیست.

این دبیر تاکید کرد: تلاش ما این است که به یاری شما و دیگر استانها بتوانیم بخشی از موانع بر سر راه تولید آثار دفاع مقدس، خصوصا در این جشنواره را هموار کنیم.

کاظم تبار تسهیل در صدور مجوز اجراهای جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اختصاص سالن برای اجرای نمایش ها و بیلبردهای شهری جهت تبلیغات مربوطه از سوی شهرداری مهم دانست و تاکید کرد: هر چقدر مدیران ارشد فرهنگی و مسوولان ذیربط در هر استان پای کار جشنواره باشند، در اصل پای کار هنرمندان استان خود بوده اند.

گفتنی است ؛ امیر ملاجسن معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و علی محمدبیگی کارشناس هنرهای نمایشی این اداره کل، زرآبادی نماینده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و کارشناس فرهنگی ادارکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سعیدپورایمانی مسوول مجموعه تئاترشهر، محمد کشاورز مسوول بسیج هنرمندان استان و محمدی نماینده معاونت فرهنگی سپاه قزوین در این جلسه حضور داشتند که در پایان این جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.