×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
شهرداری قزوین خانه مطبوعات را تجهیز کند

به گزارش کافه خبر قزوین به نقل از خبرگزاری ایمنا از قزوین؛فاطمه اشدری امشب _سه‌شنبه نهم مرداد_ در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: امسال هم پیشنهاد شورای شهر برای برگزاری مراسم روز خبرنگار به شهردار قزوین ارائه شده و اگر شهرداری قزوین هم در این حوزه برنامه‌ای دارد، باید زودتر به شورا اعلام کند.

وی با بیان اینکه نباید هدیه روز خبرنگار را از خبرنگاران دریغ کنیم، اضافه کرد: در ضمن شهرداری قزوین باید نسبت به تجهیز خانه مطبوعات استان قزوین اقدام کند، مگر ما چند خانه مطبوعات داریم؛ ضمناً نباید به موضوعات صنف خبرنگاری سیاسی نگاه کرد.

عضو شورای شهر قزوین با یادآوری اینکه خانه مطبوعات مقر اصلی همه خبرنگاران شهر قزوین است، گفت: اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات هم در یک انتخابات صنفی و توسط خود خبرنگاران انتخاب شدند و ضرورت دارد نشستی با اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات در صحن علنی شورای شهر داشته باشیم. در هر صورت شأن و منزلت خبرنگاران و عکاسان ما باید حفظ شود.

اشدری با اشاره به برنامه سال قبل شهرداری قزوین برای تقدیر از حدود ۱۵۰ خبرنگار تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته فهمیدیم بعضی از خبرنگاران در حوزه شهری هیچ قلمی نمی‌زنند، اما جزو فهرست تجلیل‌شدگان قرار دارند و از طرفی تعدادی از خبرنگارانی که برای شهر قزوین قلم می‌زنند، اسامیشان در لیست تجلیل‌شدگان نبود.

وی افزود: بنابراین نباید در موضوع تجلیل از خبرنگاران سلیقه‌ای عمل کنیم و این مردم هستند که باید تشخیص دهند خبرنگاران در عمل به تکلیف خود که درک درست واقعیت و ارائه آن به مخاطب است، آیا رسالت خود را درست انجام داده یا خیر. بنابراین مخاطبان هر رسانه و خبرنگار نشانه صلاحیت او و رسانه‌اش هستند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین با ذکر اینکه خانه مطبوعات یک مرکز فرهنگی است، گفت: بنابراین باید به خانه مطبوعات به‌عنوان یک نهاد فرهنگی توجه جدی شود، هر چند از ابتدای دوره ششم شورای شهر قزوین پیشنهاد راه‌اندازی خانه خبرنگاران را به صحن شورا ارائه دادم.

اشدری تصریح کرد: پیشنهاد راه‌اندازی خانه خبرنگاران از سوی شورا و مدیریت‌شهری قزوین با استقبال مواجه نشد و امروز هم با وضعیت اسفناک نشریه پیام شهر و تعطیلی آن روبه‌رو هستیم و با این حال امیدواریم با حمایت کمیسیون فرهنگی شورای شهر در کنار خانه مطبوعات یک خانه خبرنگار هم ایجاد کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.