×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
ضعف استانداری قزوین در مناسب سازی برای معلولان

به گزارش کافه خبر قزوین، علی دهباشی پور با اعلام این خبر افزود: موضوع پایین بودن امتیاز استانداری و زیرمجموعه‌های تابعه در حوزه معلولان سبب شد که حتی وزیر کشور از طریق معاونت عمرانی علت را جویا شود.

وی اضافه کرد: دلیل پایین بودن امتیاز استانداری در حوزه مناسب سازی، کم کاری دستگاه‌های تابعه این سازمان تا پایان سال ۱۴۰۲ بود، چراکه برابر قانون باید فرمانداری‌ها در یک مهلت زمانی خواسته شده به رفع نقص اقدام می‌کردند که متاسفانه این مهم رعایت نشد.

دهباشی پور با بیان اینکه اگر دستگاه‌های دولتی تا پایان سال جاری به مناسب مناسب سازی توجهی نکنند وارد فضای ترک فعل خواهیم شد ادامه داد: موضوع مناسب سازی هرساله از ارزیابی‌های جشنواره شهید رجایی قرار دارد تا ادارات بتوانند با انگیزه بیشتری در این رابطه اقدام کنند، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع اگر در سال جاری دستگاهی به تعهدات لازم عمل نکند، از طریق سازمان بهزیستی کشور وارد فضای ترک فعل خواهیم شد.

این مسئول ادامه داد: استانداری به عنوان رئیس کمیته مناسب سازی بر تمام دستگاه‌ها نظارت دارد و باید این مهم را مورد تاکید قرار دهد، از طرفی ما در همین استان دستگاه‌های بسیار خوبی در حوزه مناسب سازی شهری داشتیم که نمونه آن اداره کل تامین اجتماعی است و باید الگوی سایر دستگاه‌ها باشد.

مدیرکل بهزیستی در ادامه به موضوع استخدام معلولان اشاره کرد و گفت: پیگیر جذب معلولان قزوین در دستگاه‌های دولتی هستیم و برابر ضوابط و مقررات تمام کارمندان معلول و استخدامی در ادارات در کنار توجه به میزان شدت و درجه معلولیت باید استخدام دستگاه دولتی شوند.

دهباشی پور خاطرنشان کرد: آزمون استخدامی برای معلولان در طول ادوار دولت جمهوری اسلامی بی نظیر است، در این آزمون ۹۱ ظرفیت استخدامی برای قزوین لحاظ شد و ۲۴۰ نفر در آزمون شرکت کردند تا بتوانند پس از قبولی جذب دستگاه دولتی شوند.

به گفته این مسئول، تمام دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برابر قانون ملزم به ارزیابی معلولان جذب شده برابر ضوابط دفترچه استخدامی هستند و طرح هرگونه مورد جدیدی خارج از موضوعات مندرج فاقد اعتبار قانونی است.

گفتنی است، برابر قوانین و مقررات حقوق معلولان، دولت موظف به مناسب‌سازی فضاهای شهری و روستایی برای جانبازان و معلولین جسمی-حرکتی و اعمال این ضوابط در اماکن و ساختمان‌های عمومی و دولتی تا پایان برنامه‌چهارم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.