×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قزوین جز ۶ استان کشور در کم آبی است

به گزارش کافه خبر قزوین؛داراب بیرنوندی در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان قزوین که سه‌شنبه ۲۲ خرداد که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هفته صرفه‌جویی در مصرف آب را در پیش‌رو داشتیم که به علت دلیل تقارن آن با ایام انتخابات، برنامه‌های هفته فوق سریع تر انجام می‌شود‌.

مدیر شرکت آب و فاضلاب استان قزوین؛ شعار محوری هفته صرفه‌جویی «آب محور امنیت و ضامن توسعه» دانست و افزود: سازمان ملل چهار محور برای امنیت آب در نظر گرفته است، تأمین آب برای نیاز انسانی، تأمین آب برای امنیت تمدن‌ها، تأمین آب برای محیط زیست و تأمین آب برای مصارف صنعت کشاورزی از جمله آن است.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین جزو ۶ استان کشور است که با کم آبی روبرواست بنابراین چون منابع آبی استان قزوین با افت زیادی مواجه است باید مصرف آب را مدیریت کرد.

به گفته او؛ مصرف آب در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ٢ درصدی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه شرایط کشور ما به گونه ای است که ما را در گروه کشورهای کم آب قرار میدهد و این موضوع امنیت آب را بیشتر میکند اضافه کرد: در سال اخیر ۱۹۶ کیلومتر اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه آبرسانی در سطح شهرها و روستاها به وجود آمده است که از این میزان ۵۹ کیلومتر منحصر به بازسازی شبکه آب فرسوده بوده است.

وی از حفر ۲۸ حلقه چاه در استان قزوین طی مدت یادشده خبر داد و افزود: در مجموع ۵۰ حلقه چاه در سه سال گذشته در استان قزوین حفر شده است. در ضمن ۲۰ حلقه چاه مربوط به نقاط روستایی بوده است.

وی اضافه کرد: با این حال در شهرهای استان قزوین ۵۶۰ لیتر بر ثانیه و در روستاها نیز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به منابع آبی ما اضافه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.