×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مهم‌ترین پیامد تک فرزندی، تنها بودن فرزند است

به گزارش کافه خبر قزوین؛کارشناس سلامت روان و اجتماعی مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در تشریح مهم‌ترین پیامدهای تک فرزندی، به تنها بودن فرزند اشاره کرد و افزود: کودک هر چقدر هم در مهد کودک، با هم بازی‌های خود مشغول و سرگرم باشد، وقتی به خانه برمی‌گردد، تنهاست و تا صبح روز بعد نیز تنهاست.

مهناز بابالو اظهار کرد: در خانواده تک فرزند، کودک، حتی شب هنگام که تمایل دارد تا آخرین لحظات قبل از خواب، بازی و شیطنت کند، مجبور است به تنهایی، ساعات خود را بگذراند و این وضعیت، به مرور، ریشه غصه خوردن از تنهایی را در کودک افزایش می‌دهد.

این کارشناس، درباره معایب تک فرزندی، گفت: بسیاری از والدین تصور می‌کنند که وقتی فرزند خود را به مهد کودک می‌فرستند، خلاء وجود خواهر و برادر برای وی جبران می‌شود و تمام آموزه‌هایی که در سنین کودکی، برای فرزند لازم است را آنجا می‌آموزد؛ ولی زمانی که خواهر یا برادری داشته باشد، نحوه تعامل و آموزه‌ها در کنار یکدیگر انجام می‌گیرد و به کمک هم مشکلات را می‌توانند حل کنند.

بابالو یادآور شد: کودک ممکن است در آینده و در بزرگسالی، این خَلاء تک فرزندی خود را به‌صورت افسردگی یا اختلالات شخصیت وابسته(شخصیتی که نیاز به حامی دارد و باید کسی در کنار وی باشد) نشان دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.