×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در قزوین هیچ معلولی که پشت نوبت دریافت ویلچر مانده باشد نداریم/بکار گیری اشتغال ۹۱ معلول در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین؛مدیر کل بهزیستی استان قزوین در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد اظهار کرد: دولت سیزدهم به دنبال شعار و نمایش نبود چرا که سال‌هاست که در اجرایی شدن سهمیه سه درصدی و تبصره ۳۰ درصدی معلولان دچار چالش بودیم اما با همت و تدبیر دولت سیزدهم این مهم اتفاق افتاد تا آزمون استخدامی ویژه معلولان برگزار شود تا در حوزه اشتغال معلولان کمتر با مشکل مواجه شویم.

علی دهباشی پور افزود:عدم به کارگیری معلولان بر اساس قوانین سبب شده بود تا سهمیه تمامی ظرفیت‌های سه درصدی کشور در طول تاریخ انقلاب بلا استفاده باقی بماند در صورتیکه که در دولت سیزدهم این مهم محقق شد و فضای اشتغال برای بیش از ۴۰۰۰ نفر در کشور و ۹۱ نفر در استان فراهم شد.

دهباشی‌پور جامعه هدف بهزیستی در استان قزوین را ۳۶ هزار و ۳۱۸ نفر دانست و اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ هزار نفر را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند ضمن اینکه ۵۰۰ نفر افراد دارای ضایعه نخاعی و ۳۱۸ نفر کودک امدادبگیر هستند.

این مسئول با بیان اینکه در دولت سیزدهم رشد ۲۰۰ درصدی بودجه و اعتبارات توان‌بخشی بهزیستی استان قزوین داشته است خبر داد: با وجود اینکه جمعیت معلولان ما از ۲۱ هزار به ۳۰ هزار نفر رسیده است اما در حال حاضر هیج معلولی که پشت نوبت دریافت ویلچر مانده باشد، وجود ندارد.

به گفته او،مستمری امداد ماهیانه از ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر معلول در دولت قبل به ۲.۵ میلیون تومان در حال حاضر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه ساخت مرکز جامع توان‌بخشی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: برای تجهیز این مرکز که همه خدمات توان‌بخشی موجود را ارائه می‌دهد، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

دهباشی‌پور با اشاره به راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ استان قزوین (ویژه ساماندهی معتادان متجاهر) بعد از ۱۲ سال انتظار اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر را در سطح استان قزوین جمع‌آوری و ساماندهی شده اند.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت مهارت‌آموزی در مراکز ترک اعتیاد ۴۱ نفر معتاد بهبودیافته از ابتدای سال قبل تا امروز شاغل شده اند تاکید کرد: در سالجاری برای نخستین‌بار جمعیت معتادان متجاهر گردآوری‌شده در استان قزوین ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی توضیح داد: تعداد کودکان کار اتباع در استان قزوین ۱۵۰ نفر است که نسبت به سال‌های گذشته با کاهش روبرو بوده است ولیکن تعداد کودکان کار ایرانی در حال افزایش است در این شرایط ساماندهی کودکان کار نیازمند فرهنگ‌سازی است‌ و تا زمانیکه رفتار و نگرش مردم به ای موضوع تغییر پیدا نکند این مهم ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.