×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
وقتی حال اهالی فرهنگ و هنر خوب نبود گفته شد :جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین می تواند موجب رونق گردشگری شود

به گزارش کافه خبر قزوین؛ رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین روز سه شنبه در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: هنرمندان عکاس و فیلمساز ۱۰ استان امروز میهمان ما هستند و برگزاری این رویدادها می‌تواند نویدبخش رونق گردشگری و معرفی شهر قزوین، آثار، تاریخ، مفاخر و تولیدات آن باشد.

قاسم اللهیاری با اشاره به این موضوع که قزوین آماده است تا میزبان سایر گروه‌های هنری از شهرهای دیگر باشد، ادامه داد: هنرمندانی که در قالب جشنواره‌ها به استان می‌آیند، می‌توانند سفیر فرهنگی شهر و استان قزوین باشند و وقتی به شهرهای خودشان بازگشتند شهر قزوین را به همشهریانشان معرفی کنند.

اللهیاری ادامه داد: اغلب به قزوین به چشم یک شهر عبوری نگاه می‌شود، اما امیدواریم چنین رویدادهایی باعث شود تا مسافران بیشتری قزوین را برای اقامت و به عنوان یک مقصد انتخاب کنند و فرصت بیشتری داشته باشند تا از جاذبه‌های این شهر تاریخی بهره‌مند شوند.

کارشناس فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: نگاهمان این است که این جشنواره‌ها را به یک برند تبدیل کنیم و قزوین میزبان همیشگی جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور باشد.

به گزارش کافه خبر قزوین؛ در حالی که حال اهالی فرهنگ و هنر هم خوب نیست چگونه میتوان از صنعت گردشگری آن هم در حوزه فیلم و سینما در استان قزوین صحبت کرد.

ضمن اینکه تعدادی از غرفه‌های سعداالسلطنه بدون قرارداد یا با قراردادهای نامستحکم با اجاره‌بهای اندک و غیرکارشناسی در اختیار برخی بهره‌برداران قرار گرفته است این خبری است که چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد و باید مدعی العموم ورود می‌کرد و بر لزوم واگذاری غرفه های مجموعه فرهنگی و گردشگری سعدالسلطنه نظارت می‌کرد و با شفاف سازی آنچه را که باید توضیح می داد در همین راستا وظایف شورای شهر چه بوده است؟ یعنی کسانیکه برای شهر لایحه تعریف و تصویب می‌کنند در این باره چه اقدامی کرده اند و چه تصمیماتی در نظر دارند؟ از سوی دیگر؛ سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین که بزرگترین کاروان سرای درون شهری ایران با معماری خیره کننده و جذاب خود بهترین مکان برای بازدید گردشگران است چرا در روزهای تعطیل که ممکن است قزوین به عنوان یک شهر عبوری مسافر داشته باشد بسته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.