×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصدی ساخت سد بالاخانلو/ اصلاح پروانه بهره‌ برداری ۵۶۱ حلقه چاه در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین؛منصور ستوده در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان قزوین که سه‌شنبه ۲۲ خرداد که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سطح آب‌های زیر زمینی در حال کاهش و همراه با فرو نشست است و میزان آن به ۲۷ سانتی متر رسیده است.

وی افزود: ۳۸۰۵ حلقه چاه دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است که ضمن اینکه پروانه بهره‌برداری ۵۶۱ حلقه چاه را اصلاح شده تا منجر به صرفه‌جویی ۸ میلیون متر مکعبی آب شود.

به گفته ستوده، از آب سد بالاخانلو برای تامین هم آب پنج شهر و ۳۰ روستا و از سد نهب در بخش کشاورزی استفاده خواهد شد از سوی دیگر، طرح خط انتقال آب سد طالقان به مهرگان ۱۳ و نیم درصد اجرایی شده است.

این مسئول بیان کرد: سد بالاخانلو پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصدی داشته است که به طور کلی هزینه ساخت این سد ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از پیشرفت ۱۳.۵ درصدی طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین خبر داد و افزود: برای رساندن آب از طالقان به شهر جدید مهرگان باید ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب ایجاد شود که ۱۰ کیلومتر آزادسازی زمین صورت گرفته و برای اجرایی شدن انتقال آب طالقان به قزوین ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ستوده ایجاد بانک سهم آب استان قزوین را از طرح‌های دانش‌بنیان آب‌منطقه‌ای استان عنوان کرد و افزود: در حوزه ساماندهی به بستر، حریم و حاشیه رودخانه برای ۳ هزار و ۶۷۱ هکتار زمین در بستر و حریم رودخانه سند تک‌برگ اخذ شده است‌.

وی ابراز نگرانی کرد؛ دشت قزوین با ۱۷.۵ سانتی‌متر در سال دچار فرونشست شده است و این دشت را به یکی از مناطق بحرانی تبدیل کرده که یکی از علت های آن برداشت های غیرمجاز کشاورزی در سال‌های گذشته در این منطقه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: سد نهب با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان احداث شده است که امیدواریم این سد هم، در نیمه اول سالجاری افتتاح شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.