×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
کاش صدای اهالی فرهنگ و هنر را شنیده بودید!/ با اهالی فرهنگ و هنر سیاسی کاری نکنید



به گزارش کافه خبر قزوین، در پی اجرای طرح مولد سازی دولت سابق و افشای خبر فروش ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین در میدان عدل که هم اکنون محل استقرار انجمنهای خوشنویسان و موسیقی و خانه مطبوعات است، امیر علی رضایی، سردبیر نشریه نسیم قزوین در پست اینستاگرامی خود، نوشت: “اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که از ابتدا در زیر ساخت های ابنیه از بنیه ضعیف برخوردار بود و سالهای سال در یک ساختمان سه طبقه در فلکه عدل مستقر و در مضیقه شدید قرار داشت و قادر به تامین دفتر انجمنهای مختلف ۶ گانه هنری خود نبود، چگونه و با چه استدلالی ساختمانی که در آن برخی از انجمنها و خانه مطبوعات استقرار دارند را به عنوان اموال بلااستفاده معرفی کرده است، اگر این عمل را خوش خدمتی مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به استانداری ندانیم، چه نامی بر آن می شود گذاشت؟”

وی خطاب به استاندار غیر بومی قزوین نوشته است: “جناب آقای علایی! مگر معرفی اموال یک سازمان به عنوان مولد سازی وحی منزل است که نشود در آن دخل و تصرف داشت؟ خانه مطبوعات ملک طلق هیچ شخص و گروهی نیست و متعلق به همه اهالی مطبوعات است و خواهشا برای تسویه حساب با برخی افراد حزبی و سیاسی، خانه تازه آباد شده مطبوعات را دوباره خراب نکنید.

در همین رابطه سید مصطفی جعفری، رئیس خانه مطبوعات و سردبیر نشریه تقاتطع هم با انتشار پستی در تلگرام نوشت: “آقای استاندار قزوین! ساختمانهای اداره کل ارشاد که متعلق به هنرمندان و اصحاب رسانه است یکی یکی با بی تدبیری یکی از معاونان شما و با بی کفایتی یکی از مدیران قبلی ارشاد، یا در حال مولد سازی است و یا واگذاری.

وی خطاب به دستگاههای امنیتی و نظارتی نوشته است: آقایان دستگاههای امنیتی و نظارتی! چطور میشود عمارت امیر کبیر به آن بزرگی در اختیار حوزه هنری با تعداد اندکی هنرمند سفارشی قرار میگیرد، ولی با مولد سازی ساختمان ارشاد که در اختیار انجمن های خوشنویسی موسیقی و خانه مطبوعات است، آواره شدن نمایندگان منتخب هنرمندان و اهالی رسانه در دستور کار قرار میگیرد؟! آیا استفاده از ساختمانهای ارشاد برای هنرمندان “خود انقلابی پندار” حلال است و برای سایر اهالی فرهنگ هنر و رسانه حرام؟

و اما ای کاش طی یک سال اخیری که انتقادات زیادی از سوی اهالی فرهنگ و هنر در خصوص واگذاری عمارت مفخم به حوزه هنری قزوین -که با دستور غیر قانونی وزیر وقت ارشاد و دستور استاندار قزوین انجام شده- می شد؛ شما و سایر اهالی رسانه، صدای انتقادات را شنیده بودید و همانند اکنون که در حال از دست دادن دفتر خانه مطبوعات هستید، به داد اهالی مظلوم فرهنگ و هنر هم می رسیدید و نمی گذاشتید کار به حذف منافع خودتان کشیده شود. البته اگر چه باقی ماندگان دولت گذشته در حال رفتن هستند و هیچ صدایی را نمی شنوند، اما هنوز هم دیر نشده و بایستی روند انتقادی اهالی رسانه تا تحقق خواسته های به حق اهالی فرهنگ و هنر ادامه پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.