×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
یادواره شهدای خلبان در قزوین برگزار می شود/ اجرای ۲۳۳ برنامه فرهنگی در حوزه  ایثار و شهادت در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین؛نشست خبری بنیاد شهید و امورایثارگران صبح امروز در سالن جلسات این اداره کل با حضور امیر سر تیپ دوم محمد حسین شفیعی فرمانده قرارگاه عملیات ۱۶ زرهی و سمیه اسمعیلی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

مدیر کل بنیاد و شهید امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: خبرنگاری حرفه ای است که می‌تواند با تببین درست امید آفرینی را در جامعه بسط دهد ضمن اینکه اگر رسالت خبرنگاری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکار گرفته شود بسیار ارزشمند خواهد بود.

 سمیه اسمعیلی افزود: یادواره شهدای ارتش استان قزوین و گرامیداشت یاد و خاطره ۲ هزار و ۹۵۰ شهید والامقام لشکر ۱۶ زرهی قزوین و یادبود سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی و سیدالاسرا سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری در استان قزوین برگزار می‌شود. 

این مسئول بیان کرد: ۱۵ مرداد سالروز شهادت عباس بابایی و ۱۸ مرداد سالروز شهادت شهید سرلشکر حسین لشگری است که به دلیل این مناسبت‌ها یادآوره‌ای در صحن گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود.

به گفته او، تاکنون ۴۸۵ مورد برنامه فرهنگی در سال ۱۴۰۲ در مناسبت‌های فرهنگی و ۳۵ یادواره شاخص با دستگاه‌های مربوطه در سطح استان برگزار شده است.

وی توضیح داد: ۳۷ حسینیه شهدایی در استان برنامه‌ریزی شده که در این حسینه‌ها ۳۱۱ برنامه اجرا شده است، ۵۸ مورد مراسم بیعت با شهدا با کمک خانواده شهدا، ۶۳ مورد برنامه در خانه شهید بابایی صورت گرفته است و همچنین مراسمات و یادواره‌های مختلف اعم از شهدای خلبان، سلامت و دهه کرامت، مراسم روز جانباز، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا صورت گرفته است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا به امروز به طور کلی ۲۳۳ برنامه انجام شده است که از این تعداد ۱۰ یادواره شاخص، ۱۳ مراسم مختلف در این راستا، ۱۸۵ مورد برنامه در حسینیه‌ها و ۲۵ مراسم در خانه شهید عباس بابایی برگزار شده است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازطراحی عکس‌های شهدا با هوش مصنوعی در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است، گفت: بازطراحی عکس‌های شهید عباس بابایی از جمله اقداماتی است که ۶۰ مورد آن همزمان با یادواره یاد شده در خانه موزه شهید بابایی رونمایی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.