×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
✍️ سخنی با مجاهدان جمعه و مجاهدان شنبه

به گزارش کافه خبر قزوین؛ولی‌ا… حسین‌زاده خبرنگار آزاد استان قزوین در وبلاگ باران اعتدال می نویسد: مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، خوب می‌داند که مردم از میان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با رای خود، وی را راهی ساختمان ریاست جمهوری کردند تا از ادامه روند فعلی کشور جلوگیری کند و با حضور وی در بدنه اجرایی کشور تغییرات اساسی انجام شود.

تغییر روند فعلی کشور بدون به کار گرفتن وزیران و مدیرانی که تا بن دندان به رویکرد و شعارهای رئیس‌جمهور اعتقاد و باور قلبی داشته باشند امکان‌پذیر نیست؛ لذا طبیعی بود که پزشکیان نیز همانند روسای جمهور گذشته همکاران را از میان همفکران خود و مهم‌تر از آن در راستای خواست، اراده و انتظار مردم انتخاب کند.
اما پزشکیان برخلاف انتظارات مردم و هواداران ترکیب وزیران خود را از جریانات مختلف انتخاب کرد تا با وحدت، همدلی و هم‌افزایی بتواند بحران‌های داخلی و خارجی کشور را با استفاده از تمام ظرفیت‌ها مدیریت و حل نماید.

نامگذاری کابینه و دولت چهاردهم به عنوان «دولت وفاق ملی» نشان داد که پزشکیان هدر رفتن ظرفیت‌ها و فرصت‌های توسعه و پیشرفت کشور و همچنین ناکامی دولت‌های اخیر را در رفع مشکلات مردم و کشور به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد و همچنین ناشی از عملکرد جزیره‌ای، تخریب نیروها و جریانات مختلف سیاسی و تشتت، دامن زدن به حاشیه‌ها و بحران‌های خودساخته می‌داند.

بنابراین پزشکیان با نگاه آینده‌نگرانه و دلسوزانه برای نظام و کشور تمام انتقادها و گلایه‌های به حق همراهان و هواداران خود را که در دوران بی‌کسی، مظلومیت و تنهایی در کنار وی قرار گرفتند و بی‌مهری و هزینه‌های بسیاری را هم پرداخت کردند به جان خرید تا بتواند مردم را از شرایط و مشکلات سخت معیشتی و اقتصادی و همچنین چالش‌های خارجی رها سازد.

علی‌رغم اینکه بسیاری از هواداران و حامیان راستین و صادق پزشکیان با شکل‌گیری شورای راهبردی برای انتخاب وزیران با توجه به ترکیب آن برای انتخاب شایستگان و متخصصان امیدوار شدند اما اسامی کابینه ارایه شده پزشکیان نشان داد لیست با انتظارات اکثریت مردم و جریانات حامی وی فاصله بسیار زیاد دارد؛ لذا موج انتقادها و گلایه‌ها در روزهای اول به سمت پزشکیان سرازیر شد.

اما پزشکیان همگان را به آرامش و صبر دعوت و توصیه کرد که مردم قضاوت خود را در خصوص کابینه وفاق ملی نه بر اسامی بلکه بر عملکرد وزیران متمرکز کنند؛ به همین دلیل بزرگان جریان اصلاح‌طلبی که دلسوز واقعی نظام کشور و مردم هستند هواداران و مردم را به صبر، شکیبایی و دادن فرصت به پزشکیان دعوت کردند.

بنابراین می‌توان ادعا کرد که مجاهدان جمعه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جهمور با قبول معذوریت‌های پزشکیان و آشنایی به دالان‌های پیچیده سیاست و قدرت در جمهوری اسلامی، واقع‌بینانه از گلایه‌ها و انتقادهای اولیه خود عقب‌نشینی کردند تا رئیس‌جمهور در فضای آرام و بدون تنش راهبرد خود را برای تشکیل دولت وفاق ملی به پیش برد.

لذا انتظار این است که مجاهدان جمعه همچنان با چشم‌پوشی از برخی انتظارات و توقعات سیاسی و جریانی، و صبر و شکیبایی و اعتماد به رئیس‌جمهور، مسیر فعالیت پزشکیان را برای دستیابی به اهداف توسعه کشور و رفع مشکلات مردم و مدیریت بحران‌های بین‌المللی هموار نگه دارند.

اما سخن اصلی با مجاهدان شنبه است که در ایام تبلیغات و انتخابات از هیچ تلاش و کوشش و بد اخلاقی برای تخریب و شکست پزشکیان فروگذاری نکردند و اما امروز مدعی سهم از کابینه دولت وفاق ملی هستند. این است که همانگونه که هواداران و حامیان صادق و راستین پزشکیان در جهت منافع کلان ملی کشور و مردم از منافع گروهی خود عبور کردند، این حضرات هم از فشارهای غیرمنطقی و خواست‌های سیاسی خود به رئیس‌جمهور دست بردارند تا «کابینه وفاق ملی» شکل بگیرد و بتواند در همه حوزه‌های بحرانی، «اتفاق ملی» را رقم بزند و «دولت اتفاق ملی» شکل بگیرد.

امید است با ادامه صبر و شکیبایی مجاهدان جمعه و مجاهدان شنبه ظرفیت‌های عظیمی از تخصص و مهارت و نوآفرینی در کشور که در پس نگاه‌های سیاسی و گروهی از حضور در چرخه مدیریت کشور بازمانده‌اند فرصتی برای شکوفایی پیدا کنند و مسیر توسعه کشور با حضور و نقش‌آفرینی شایستگان واقعی و دلسوز شتاب بگیرد تا بیش از این فرصت‌های توسعه از دست نرود و فرزندان ما حسرت توسعه خیره‌کننده همسایگان را نبرند و از آرزوی مهاجرت دست بردارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.