×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در پی انتقادات مردمی مدیرکل ارشاد قزوین عقب نشینی کرد/مدیرکل ارشاد قزوین مطالبات مردمی را شایعات فضای مجازی خطاب کرد/ تلاش قشر فرهنگ و هنر قزوین جواب داد و هنرستان هنرهای زیبای دختران قزوین تعطیل نشد

به گزارش کافه خبر قزوین؛ حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین روز شنبه در پاسخ به برخی شایعات در خصوص احتمال تعطیلی هنرستان های هنرهای زیبای قزوین گفت: هنرستان‌ های هنرهای زیبا در استان هرگز تعطیل نخواهند شد و فعالیت آنها با قوت و بهتر از گذشته استمرار پیدا می کند.

براتی افزود: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همواره نسبت به نیروهای انسانی، اماکن فرهنگی و هنری و حتی فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی نگاه صیانتی داشته تا فعالیت آن‌ها تقویت شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: پس از گفت و گوهای صورت گرفته با استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان، هنرستان‌های هنرهای زیبای قزوین همانند گذشته فعالیت‌های خود را ادامه خواهند داد تا استعدادهای نهفته این دیار مینودری کشف و شکوفا شود.

وی تاکید کرد: تمام افرادی که علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های تخصصی فرهنگ و هنر هستند، می توانند از ظرفیت هنرستان های موجود استفاده کرده و ادامه تحصیل دهند.

این مسوول در خصوص بیانیه صادر شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش نیز تشریح کرد: با توجه به اینکه تنظیم کنندگان این بیانیه به تفاهم نامه‌های اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارشاد دسترسی نداشتند، متن آن در خصوص تنفس یک ساله و مکان آموزش به درستی و با دقت نپرداخته اند.

این مدیرکل استانی در ادامه و در پاسخ به خبرهایی مبنی بر واگذاری اماکن فرهنگی و هنری به سایر دستگاه ها، تصریح کرد: ۲ ساختمان در اختیار حوزه‌ علمیه و حوزه هنری قزوین قرار داشته که سرای نهج البلاغه و قرآن طی یک تفاهم نامه‌ای مربوط به ۱۰ سال گذشته و برای مدت کوتاهی در اختیار حوزه‌های علمیه قرار گرفت، اما به دلیل عدم بازپس گیری تا سطح معاونت حقوقی وزارتخانه مطالبه و نامه نگاری کردیم که هرچه سریع تر بتوانیم آن را پس بگیریم و در اختیار هنرمندان قرار دهیم.

براتی در خصوص ساختمان عمارت هنر، افزود: این ساختمان در دوره مدیریت قبلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در یک تفاهم نامه‌ای در اختیار حوزه هنری قرار گرفت، ما بر این تفاهم نامه احترام گذاشته و آن را محترم شمردیم، اما از دل اصحاب فرهنگ و هنر یک مطالبه گری وجود دارد که چرا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اماکن خود نگاه صیانتی ندارد، بر همین اساس افقی ترسیم کردیم که هم تواقفنامه محفوظ باشد و اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری نیز در آن اجرایی شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، چهار ساختمان برای مولدسازی انتخاب شده بودند که در حال منتفی کردن مصوبه آن هستیم تا این فضاها همچنان در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر استان قرار گیرد.

به گزارش کافه خبر قزوین؛ در روزهای گذشته خبری مبنی بر اینکه هنرستان‌ هنرهای زیبای دختران در حال تعطیلی است نه تنها بین هنرجوها و هنرمندان بلکه بین مردم پخش شد و طبق خبر موثق کافه خبر قزوین والدین هنرجو ها از این وضعیت خسته و ناراحت شدند؛ این موضوع تا جایی پیش رفت که مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد حسین اسماعیلی در این باره در صفحه شخصی اش توضیحاتی ارائه داد و این خبرنگار کافه خبر قزوین را وادار به پیگیری کرد بر همین مبنا اداره کل آموزش و پرورش قزوین اطلاعیه ای با همین موضوع منتشر کرد که متن کامل آن در پایگاه خبری تحلیلی کافه خبر قزوین به طور کامل آمده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.