×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز پروژه ساماندهی و مرمت آب انبار حکیم در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،احسان نورانی، معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین، با اعلام این خبر گفت: آب انبار تاریخی حکیم از آثار ارزشمند به جای مانده از دوره قاجار واقع در خیابان سپه قزوین است که با توجه به لزوم حفاظت و صیانت از این بنا به دلیل پیشینه تاریخی و قرارگیری آن در بخشی از بافت تاریخی شهر پروژه ساماندهی و مرمت بخش‌هایی از بام و راه شیر آن آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، نورانی با اشاره به اقدام‌های مرمتی این پروژه اظهار کرد: در این پروژه مرمت بخش‌هایی از بام آب‌انبار شامل اصلاح نورگیرها، برداشت و اجرای مجدد قسمت‌های آسیب‌دیده کف بام، عایق‌کاری بام، ساماندهی سر درب آب انبار شامل دانه‌گذاری آجری و ساماندهی راه شیر شامل بندکشی و مرمت تویزه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل اجرا می‌شود.
 
به گزارش کافه خبر قزوین، آب انبار حکیم در سال ۱۲۴۴ ه.ق توسط حاج میرزا آقای حکیم در انتهای بازارچه خیابان سپه ساخته شده و با سی و شش پله به راه شیر می‌رسد. گنجایش مخزن آن در حدود نهصد متر مکعب است و رسمی بندی و کاشی کاری سر در و کاربندی سقف راه شیر از جمله ویژگی‌های این بنا به شمار می‌رود. در مقابل سردر این آب انبار سقاخانه‌ای هم زمان با آب انبار شکل گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.