×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اکران تلخ اختلاف شورای شهر و شهرداری قزوین در تئاتر شهر قزوین/ دود اختلاف شورا و شهرداری قزوین به چشم چه کسانی خواهد  رفت

به گزارش کافه خبر قزوین؛ مراسم تجلیل از اصحاب رسانه با حضور حداکثری خبرنگاری در تئاتر شهر قزوین که یک فضای فرهنگی با کمی تاخیر در تاریخ ۲۵ مردادماه آغاز بکار کرد.

مهدی صباغی در آئین تجلیل از خبرنگاران که در مجموعه فرهنگی تئاتر شهر برگزار شد، اظهار کرد: از اصحاب رسانه با قلم‌های شیوای خود با حفظ صداقت و امانت داری، مشکلات موجود شهری را انعکاس داده و به گوش مسئولان برسانند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران از یک سو باید مشکلات شهری و مطالبات به حق مردم را به مسئولان انتقال دهند و از سوی دیگر عملکرد ها را اطلاع رسانی کنند.

به گفته او؛ در حوزه مدیریت شهری زیاد به دنبال حاشیه سازی نیستیم و سعی ما بیشتر بر ارائه و نحوه خوب خدمات رسانی به شهروندان است.

صباغی افزود: تعداد زیادی شغل برای مجموعه مدیریت شهری تعریف شده است و امروز در تمامی حوزه ها با رویکرد مردم محور عمل کردیم و تا حدودی هم موانع پیش رو را برداشته ایم.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین معضلات شهر، موضوع ترافیک است که با بهره برداری از پروژه های مختلف نظیر کمربندی پیامبر اعظم (ص)_ آیت الله باریک بین (ره) و فاز سوم محور نسیم شمال با ۲ هزار و ۴۰۰ متر طول موفق به کاهش بار ترافیکی در سطح شهر شده ایم و پروژه های دیگر نظیر پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدسنسیم شمالاقبالیه نیز در دست اقدام است.

صباغی اضافه کرد: مشکل بار ترافیکی بلوار شهید باهنر و میدان ۲۲ بهمن که بسیار شدید بود و حتی تلفات جانی به همراه داشت، در همین راستا در مدت زمان کوتاهی این مشکل را مرتفع کردیم.

صباغی عنوان کرد: با توجه به عدم تردد اتوبوس درون شهری به خیابان پادگان، ۲۵ دستگاه مینی بوس و ۱۰ دستگاه ون خریداری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۹۰ دستگاه تاکسی اسقاطی از حوزه حمل و نقل شهری خارج و نوسازی شدند و فقط پنج دستگاه تاکسی خودروی پیکان است که صاحبان آنها راضی به نوسازی نیستند.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح نهضت آسفالت شبانه افزود: سال گذشته ۲۲۰ هزار تن آسفالت و امسال هم تاکنون، ۱۶۰ هزار تن آسفالت در خیابانها و کوچه‌ها اجرا شده و برداشت کامل آسفالت برخی خیابان‌ها و آسفالت جدید هم در دستور کار قرار دارد.

صباغی در ادامه گفت: با بهره‌برداری از مجموعه تئاتر شهر، ۵۲۵ صندلی به ظرفیت‌ فرهنگ شهر قزوین افزوده شده است و برنامه‌ریزی های لازم برای احداث یک تا دو سالن سینما در شهر نیز در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

خبرنگار نباید مزدور باشد/من سیاسی نیستم و نگاه سیاسی در شهرداری ندارم

شهردار قزوین در بخش دیگری از سخنانش گفت: در مدیریت‌ اجتماعی، برخی افراد دنبال شهره شدن و اسم و رسم هستند و به جای رفاه و آسایش مردم، دغدغه منافع و شهرت خود را دارند.

صباغی در پایان از خبرنگاران خواست از افرادی که درصدد حاشیه سازی و انحراف هستند، فاصله بگیرند و به بیان واقعیت ها بپردازند و با نقد منصفانه و اطلاع رسانی مطالبات شهروندان، مسئولان را در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم و اداره مطلوبتر شهر همراهی کنند.

شهردار قزوین گفت : خبرنگار نباید قلم به مزد و مزدور باشد بلکه باید به بیان مشکلات شهری، شهرداری را در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم یاری کند.

وی با بیان اینکه من سیاسی نیستم و نگاه سیاسی در شهرداری ندارم، بیان کرد: در طول سه سال گذشته برخی‌ها برای شهر حاشیه‌سازی کرده‌اند باید مراقب باشیم و در زمین این افراد بازی نکنیم.

با هر لایحه ای در جهت حمایت از خبرنگاران موافقیم/ در شورای ششم فراجناحی عمل کردیم

بعد علی فرمانی رییس شورای شهراظهار کرد: می‌توانستیم از اصحاب رسانه و خانه مطبوعات حمایت بیشتری بکنیم اما این حمایت انجام نشده است در هر صورت شورای شهر برای هر نوع حمایتی آمادگی خود را اعلام کرده و لایحه ای که در راستای حمایت از اصحاب رسانه باشد را قطعا تصویب خواهد کرد‌.

وی افزود : مدیریت شهری در سال آینده توجه بیشتر و ارتباط بیشتری با اصحاب رسانه داشته باشد اگرچه همیشه با صداقت رفتار کرده ایم و هرگز اهل شو و نمایش نبوده ایم.

وی ادامه داد ؛کم توجهی به رسانه وخبرنگاران ظلم به مردم است چرا که این قشر نقش مهمی در بصیرت افزایی شهروندان دارد لذا با هر لایحه حمایتی از خبرنگاران که ازسوی شهرداری ارایه شود موافق هستیم.

وی ادامه داد: امیدوارم در مدت باقیمانده از عمر شورای ششم بتوانیم اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنیم وبا همت مضاعف در مسیر خدمت رسانی به مردم گام های خوبی داریم و خبرنگاران هم با قلم خوب خود اخبار شورا ومدیریت شهری رابه سمع ونظر مردم برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این نکته که یکی از علل اصلی انحطاط انقلاب‌ها، امپراطوری‌ها، طاغوت‌ها و قدرت‌ها جدایی از مردم بوده خاطر نشان کرد: سازمان هرگاه حکومت‌ها در کنار مردم بودند قدرت آنان دو چندان شده است.

به گفته فرمانی دراین راستا قانون اختیاراتی را به شورای اسلامی شهرها داده است و وقتی قانون در کنار ظرفیت مردمی قرار می‌گیرد اثرگذاری اش افزایش می یابد.

هوشمندی سازی خدمات ،گامی به سوی شفاف سازی است

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه با اشاره به اینکه یکی از سیاستهای مهم شورای ششم اجرای اصل شفافیت بوده گفت:بخش اعظم تبلور مردمی بودن اجرای اصل شفافیت است لذا در همین راستا تصمیماتی از سوی شورا اتخاذ شد که یکی از آن ها موضوع هوشمند سازی است.

وی تاکید کرد:ما نمی‌توانیم از شفافیت و فسادستیزی سخن بگوییم اما به دولت الکترونیک وهوشمند سازی فکر نکنیم که در این حوزه نیز بخشی از سیاستهای شورا محقق شد و امیدواریم درمدت باقیمانده نیز مابقی اهداف وبرنامه ریزی ها درحوزه هوشمند سازی محقق شود.

این مسوول تصریح کرد:یکی از دیگر اقدامات درحوزه شفافیت راه اندازی پخش آنلاین جلسات علنی شورا بود چرا که نمی‌توان ادعای شفافیت در انجام امور داشت اما در اتاق‌های بسته تصمیم‌گیری کرد لذا پخش آنلاین جلسات شورای شهر از فضای رسانه‌ای و مجازی در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

وی با اشاره به اهداف پخش آنلاین جلسات شورا خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر باید منافع مردمی را مقدم بر منافع و جایگاه فردی خود بدانند ولذا شهروندان باید بدانند که درجلسات آنجایی که عضو شوراضرورت دارد سکوت اختیار کرده ومصلحت اندیشی می کند وفریاد نمی زند و آنجایی که باید تصمیم بگیرد و بنا به مصالحی تصمیم نمی گیرندمبادا جایگاه ومنافع خودشان زیر سوال برود.

فرمانی با بیان اینکه درشورای شهر سعی شده تا تفکر فراجناحی در داشته باشیم تصریح کرد: بر همین مبنا از خبرنگاران مختلف با نگرش‌های سیاسی مختلف در جلسات شورای شهر دعوت کردیم چرا که اعتقاد داریم خبرنگاران حلقه واسط بین خادمان مردم در پارلمان شهری ومردم هستند.

توهین عضو شورای شهر به خبرنگار

با پایان یافتن صحبت های علی فرمانی فاطمه اشدری دیگر عضو شورای شهر پشت تریبون ایستاد این موضوع در حالی بود که بین خبرنگاران با صحبت های فرمانی رییس شورای اسلامی با واکنش های بسیاری همراه بود و همین باعث شد جلسه تجلیل از خبرنگاران به یک مراسم پر حاشیه و چالشی تبدیل شود.

اشدری در همان ابتدا با بیان اینکه من هم به‌مانند اصحاب رسانه از وضعیت مدیریت شهری گلایه دارم، اظهار کرد: این مجلس جای قول و قرارهای واهی و شعار دادن نیست باید از همه خبرنگاران بدون نگاه حزبی و گرایشی حمایت شود یک مسئول حق ندارد به خبرنگار بگوید چه بنویسد و از چه چیزی ننویسد.

البته فاطمه اشدری به یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه توهین کرد که فضای جلسه را بیشتر از قبل چالشی کرد.

با نیمه تمام ماندن سخنرانی اشدری ؛رکسانا رضایی سردبیر نشریه نگاه قزوین گفت که شهردار قزوین در پاسخ به سوالات مدیریت شهری بی پاسخ است در این بین؛شهردار قزوین اظهار کرد این جلسه جای پرسش و پاسخ نیست جلسه پاسداشت روزخبرنگار است و باید در نشستی دیگر به این موضوع بپردازیم.

به گزارش کافه خبر قزوین؛اختلاف بین اعضای شورای شهر و شهرداری در سه سال اخیر موضوعی قابل مشهود است که تا کنون حل نشده است اما از وظایف مدیریت شهری این است که با برگزاری نشست های مستمر اعتماد رسانه ها را به خود جلب کند تا رسانه ها با اطلاع رسانی صحیح به کمک شورا و شهرداری بیایند چرا که اختلاف بین آنها هر روز بیشتر می‌شود و همین موضوع سبب به وجود آمدن مشکلات بزرگتری خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.