×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سنجش سلامت ۱۴ هزار نوآموز قزوینی برای ورود به دبستان

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین، با اشاره به آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، تصریح کرد: برنامه ملّی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

حسنعلی اصغری افزود: در این طرح ۱۴ هزار نوآموز آماده ورود به پایه اول ابتدایی در سطح مناطق چهارده‌گانه آموزش‌وپرورش استان قزوین مورد ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی – حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی BMI، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو)، بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه و سابقه بیماری در خانواده، قرار می‌گیرند.

بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان، رئیس ستاد سنجش استان یادآور شد: سنجش سلامت از ۱۵ تیرماه تا پایان شهریورماه سال جاری در ۱۵ پایگاه ارزیابی اولیه و تخصصی در استان قزوین برگزار می‌شود، مدیران مدارس نیز از ۱۵ تیرماه باید سامانه سناد ثبت‌نام کنند و نوبت‌گیری در سامانه سنجش صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: والدین برای سنجش و ارزیابی نوآموز هنگام مراجعه به پایگاه‌های سنجش باید مدارک لازم شامل اصل شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس سه در چهار و مبلغ ۴۰۰ هزار ریال به همراه داشته باشند.

اصغری خبر داد: در سال جاری با توجه به شیوع کرونا، تعداد مراجعه روزانه نوآموزان به پایگاه سنجش از ۴۰ نفر در سال‌های قبل به ۲۰ نفر کاهش پیداکرده است و بر اساس دستورالعمل ابلاغی رعایت توصیه‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش با همکاری استانداری و دانشگاه علوم پزشکی پیش‌بینی‌شده است.

وی بیان کرد: ۷۲۰۰ نوآموز پیش‌دبستانی نیز در سال ۱۳۹۸ موردسنجش قرارگرفته‌اند که درمجموع ورودی پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بالغ‌بر ۲۱ هزار نوآموز است، همچنین سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی از ابتدای مهرماه سال جاری در سطح استان آغاز خواهد شد و طبق برنامه ۵۵ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در سنجش سال ۱۳۹۹ مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.