×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مطالبات مردم را جایگزین اخبار کلیشه‌ای کنید/خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها نباید به ویترین مسئولان تبدیل شوند

به گزارش کافه خبر قزوین،سردار رستمعلی رفیعی آتانی در نشست صمیمی با مجموعه خبرگزاری بسیج قزوین به مناسبت دهه فجر ضمن تبریک طلیعه ۴۳ سالگی فجر انقلاب بیان کرد: بسیج متعلق به همه مردم است لذا محتوایی که در این رسانه تولید می‌شود در راستای مطالبه حقوق مردم باشد.

خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها نباید به ویترین مسئولان تبدیل شوند

وی گفت: خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها نباید به ویترین مسئولان تبدیل شوند چرا که مردم به خبرهای کلیشه ای توجه نمی کنند. صفحات رسمی رسانه ها و خبرگزاری‌ها فرصت مناسبی است که بتوان مطالب و مطالبه مردم و آنچه را که به نفع مردم در چارچوب قانون است بیان کرد.

این مسئول توضیح داد:رسانه ای که سفر مسوولی را منتشر می کند ویترین آن مسوول نیست؛ بلکه هدف از انتشار این گونه اخبار تبیین دستاوردهای نظام و انتشار خدمات دولتمردان به مردم است و بدون شک بیان خدمات، اعتمادبخشی مردم نسبت نظام را به همراه خواهد داشت


به گفته او،اگر رسانه ها تنها به بیان مشکلات بپردازند و از پاسخ‌گویی مسوولان و خدمات انجام شده در نقاط مختلف خبری منعکس نشود بذر ناامیدی در جامعه پاشیده می شود که آسیب های دیگری به دنبال خواهد داشت.

بسیج، چتر بزرگ انقلاب برای اقشار دلسوز، جهادگر و ایثارگر است

سردار آتانی افزود: بسیج چتر بزرگ انقلاب برای اقشار دلسوز، جهادگر و ایثارگر است. علاقمندان بسیج و جهاد و شهادت به آن می نگرند اگر مطالبه حق صورت گیرد جذب خوبی انجام شده و اگر نتوانیم اقناع افکار عمومی را انجام دهیم همین طرفداران نیز دچار سستی و ریزش خواهد شد. از سویی لازم است تا همه جبهه انقلاب برای جریان سازی هم‌پوشانی داشته باشند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) در ادامه تاکید کرد: تفاوتی میان رسانه های انقلابی و سایر رسانه هایی که برای انقلاب و برای مردم می نویسند وجود ندارد لذا باید در خصوص موضوعات و سوژه هایی که حق مردم را در چارچوب قانون استیفا می‌کند جریان سازی کنید.

در جبهه انقلاب برای جریان سازی با اتحاد عمل کنید

وی افزود: در جبهه انقلاب برای جریان سازی با اتحاد عمل کنید. وقتی اخبار دیدار اعضای کنگره شهدا و رهبری در رسانه ها منتشر می شود مناسب است موضوعاتی را که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند مطرح شود. تاریخ اسلام و اهل بیت را بسیار خواندم، تاریخ حضرت حمزه سید الشهدا(س) را مطالعه زیادی کرده‌ام. اخبار نباید کلیشه‌ای باشد خصوصیات حضرت حمزه(ع) شناخت دقیق و عزم راسخ است وقتی که پیامبر(ص) بشارت دین خدا را می دهد.

امروز نیاز است رسانه ها به سراغ مردم بروند

سردار آتانی با اشاره به شناخت و عزم راسخ نسبت به انقلاب گفت: حمزه سیدالشهدا چون اسلام را نمی شناخت ایمان نیاورد اما برادرزاده‌اش را به امین و پاکی قبول داشت به همین خاطر بعد از شناخت اسلام همه چیز خودش را وقف اسلام و پیامبر(ص) کرد.

وی اظهار کرد: امروز نیاز است رسانه ها به سراغ مردم بروند. انقلاب از بعثت پیامبر اسلام شروع شد، با امامت و خلافت حضرت امیر(ع) و رفتن سر بر روی نیزه در صحرای کربلا ادامه پیدا کرد. بعد از حادثه کربلا دیگر نگذاشتند انقلاب الهی ادامه پیدا کند و این جریان انقلاب به فراموشی سپرده شد اما بعد از ۱۳۰۰ سال به ما رسید.

تفاوت امام(ره) با سایر رهبران در شناخت دقیق و عزم راسخ بود

سردار آتانی افزود: تفاوت امام(ره) با سایر رهبران در شناخت دقیق و عزم راسخ بود. علما می‌نوشتند، راه حل می دادند، تفسیر می کردند اما عزم راسخ برای اجرا نداشتند. امام تمام آموزه های دین و مکاتب را در جامعه پیاده کرد. امام خمینی(ره) جامعه را پله پله رشد داد و برابر آگاهی مردم و اگاه نمودن جامعه پیش رفت.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) تصریح کرد: امام راحل در آزادسازی پاوه می فرمایند؛ من دستور می دهم ظرف ۴۸ ساعت محاصره پاوه شکسته شود در غیر این صورت با مسببین آن برخورد خواهم کرد. اما در کربلای ۵ می‌گوید اگر سرهای ما را بِبُرند و زنان و فرزندان ما را به اسارت ببرند بازایستاده ایم، حسینیان کمربند هایتان را محکم ببندید نبرد بزرگ تری پیش رو داریم، امام راحل جنگ را از کشور بیرون برد. فرزندان من کینه های انقلابی خود را حفظ کنید ما تشکل مجاهدان عالم را برپا خواهیم کرد.

اشتراکات امامین انقلاب، هندسه انقلاب است

سردار آتانی با اشاره به نگرش راهبردی امام راحل و مقام معظم رهبری عنوان کرد: اشتراکات امام راحل و رهبر معظم انقلاب را به عنوان مدل مفهومی استخراج کردم و آن را هندسه انقلاب قلمداد می کنم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) امام (ره) در ادامه با اشاره به فقر و غنا، مستضعفین و پا برهنگان و مصائب موجود برای این قشر بیان کرد: رهبر انقلاب همانند امام راحل در خصوص قدس؛ می‌گوید که فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است. امام علاقه زیادی به محرومین و پابرهنه ها داشت. رهبر انقلاب نیز در خصوص فلسطین و مبارزه با اسرائیل فرمودند؛ هر کس با اسرائیل نبرد کند مورد حمایت ماست و از وی پشتیبانی خواهیم کرد. بنابراین مشترکاتی که امام و رهبری دارند را می توان به عنوان هندسه انقلاب در مدل مفهومی تبیین کرد.

سردار آتانی در پایان گفت: انقلاب با همه دستاوردهایی که دارد باید مسیر ترقی و رشد را در شناخت و عزم راسخ مردم و مسئولان در یک اتحاد ناگسستنی به پیش ببرد تا به نقطه آرمانی دست یابم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.