×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش خبرنگاران در هنجار آفرینی بسیار موثر است/احساس امنیت با قلم خبرنگار در جامعه معنی و مفهوم پیدا می‌کند

 به گزارش کافه خبر قزوین،سردار مهدی حاجیان در مراسم تجلیل از خبرنگاران که ظهر امروز در سالن شهدای فرماندهی انتظامی قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه خبرنگاران در جامعه اظهار کرد: نقش خبرنگاران در تنویر افکار عمومی بسیار مهم است که با تلاش و مجاهدت خود چهره خوبی را از ایران و نظام اسلامی به جهان مخابره می‌کنند و سربازان گمنام این عرصه هستند.

وی افزود: امروز عرصه جنگ نرم افزاری و رسانه‌‌ای است به طوری که ترویج فرهنگ تمدن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی موجب شد که بیداری اسلامی با قلم خبرنگاران در منطقه اتفاق افتاد.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: به معنای خاص کلمه، قلم رسای اصحاب رسانه باعث شده تا میهن اسلامی ما در بین کشورهای جهان و منطقه همیشه حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد و به همین لحاظ نگاه ویژه‌ای به این حوزه باید صورت بگیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: احساس امنیت با قلم خبرنگار در جامعه معنی و مفهوم پیدا می‌کند و این در حالی است که اصحاب رسانه تاثیرگذاری شگرفی در ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی داشته که این مساله موجب ارتقا و القای امنیت در بین مردم شده است.

حاجیان گفت: نقش خبرنگار در هنجارآفرینی بسیار تاثیرگذار است چرا که در مقابله با ناهنجاری‌ها در کنار پلیس است و درواقع در خط مقدم جنگ فرهنگی تلاش می کند.

عملکرد چهار ماهه نیروی انتظامی در سال جاری

وی با اشاره به آمار عملکرد چهار ماهه سال جاری افزود: سهم استان از کل تصادفات کشور ۲/۸ درصد است و ۳/۶ درصد از جاده‌های برون شهری کشور را که شامل ۶۲۲ کیلومتر آزادراه و اتوبان است به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: در استان طی چهار ماهه سال جاری میزان ترددها ۱۹ و نیم درصد افزایش داشته با وجود اینکه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت با کاهش ترددها مواجه بودیم.

موتورسوران دارای نقص فنی بیشترین قربانیان تصادفات درون شهری

این مقام مسئول افزود: ۴۶/۷۵ درصد در مجموع تصادفات کاهش داشتیم و ۳۷/۸۴ درصد هم کاهش تصادفات فوتی‌، ۵۲/۳۶ کاهش تصادفات خسارتی بوده است به طوری که میزان متوفا ۸/۶ درصد کاهش داشت.

حاجیان با بیان اینکه تعداد مجروحیت ۱۴۸ نفر یعنی ۱۹/۸۴ درصد کاهش داشته است، گفت: ۵/۳ درصد در اعمال قانون برای سرعت غیرمجاز و۲۳/۹ درصد در تخلفات نقص خودرو افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در حوزه پلیس راهور درون شهری نسبت به سال گذشته فوتی ها افزایش یافته که اکثر این تعداد موتورسوارانی بودند که دچار نقص حفاظت جانی بودند ضمن اینکه توقیف خودرو هم نسبت به سال گذشته افزایش داشته که ۲۷ درصد در حوزه درون شهری افزایش داشته است.

به گفته فرمانده انتظامی استان قزوین، در پلیس ۱۱۰ هم تماس ها افزایش یافته است که طی این مدت، ۲۴۴ هزار و ۶۶۱ تماس برقرار شده و این موضوع بیانگر این است که مردم موضوعات خاص را با پلیس حل و فصل می کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: انتقاد سازنده از پلیس می‌تواند نقش موثری در عملکرد ما داشته باشد و سامانه ۱۹۷ در ا یبن زمینه در اختیار مردم است.

حاجیان با اشاره به حوزه معاونت اجتماعی گفت: بیش از ۱۹۶۴ پرونده به مراکز مشاوره و مددکارها ارسال شده و حدود ۸۰ درصد مصالحه شده است که بیشترین فراوانی ۴۲ درصدی در مشکلات خانوادگی است ضمن اینکه مردم می‌توانند از خدمات رایگان مشاوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه ما در فضای مجازی با دو نگاه سلبی که مبارزه با جرائم سایبری است و دیگری نگاه ایجابی که خدمات مشاوره و پیشگیری است، ورود پیدا کرده ایم افزود:از مردم می‌خواهیم که آگاهانه در فضای مجازی با افراد ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را با افراد ناشناس تبادل نکنند.

دستگیری 17 باند سارق در قزوین

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۳۶ درصد افزایش کشفیات را در حوزه سایبری داشتیم که ۱۲۱ نفر هم دستگیر شدند و کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده‌اند.

حاجیان افزود: برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری رایانه‌ای، نشر اکاذیب، هتک حرمت مردم و ترویج موضوعات فساد اخلاقی به ترتیب از اهم جرائم در فضای مجازی است.

وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی کشفیات و ۹ درصدی دستگیری‌ها گفت: ۱۷ باند سرقت دستگیر شدند که ۵۳ نفر بودند و ۲۵۱ مورد سرقت رخ داده بود که ارزش اموال مسروقه ۳۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود.

افزایش88 درصدی کشف کالای قاچاق در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه قاچاق ۲۵ درصد دستگیری ها افزایش یافته است افزود:: در حوزه قاچاق کالا نیز به ارزش ۲۹۷ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال کشف شده و ۸۸ درصد کشف کالای قاچاق در استان نیط افزایش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت موثر پلیس در دوران شیوع بیماری کرونا افزود: در احتکار لوازم بهداشتی هم جزو استان‌هایی بودیم که کشفیات خوبی داشتیم و بیش از ۳۴ هزار بازدید داشتیم که ۱۶۶۵ صنف متخلف را برخورد کردیم.

حاجیان با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر ۱۷ درصد دستگیری‌ها افزایش داشته است،تصریح کرد: ۶۷ درصد اکشفیات در حوزه مواد مخدر را در استان افزایش داشته است..

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.