×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چتر حمایتی بهزیستی بر سر۱۳۶ فرد مبتلا به اوتیسم در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این باره اظهار کرد: ۱۳۶ فرد مبتلا به اوتیسم بین سنین ۴ تا ۳۹ سال در این نهاد پرونده دارند که ۹۸ نفر از آنان مرد هستند و در حال حاضر تنها یک مرکز آموزشی و توان‌بخشی روزانه اوتیسم در شهر قزوین فعال است که ۵۰ نفر از کودکان دارای این اختلال به‌صورت یارانه‌ای در این مرکز حضور دارند، پس از نیازسنجی تیم توان‌بخشی این مرکز به کودکان دارای اوتیسم خدماتی، چون گفتاردرمانی، موسیقی، نقاشی، مشاوره و روانشناسی ارائه می‌دهند.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان؛ علیرضا وارثی بیان کرد: همچنین برای والدین این کودکان نیز کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود؛ بهزیستی برای ترغیب خانواده‌ها به حضور در این مراکز و به‌منظور حمایت از خانواده‌های دهک پایین، کمک‌هزینه آموزشی تحت عنوان یارانه به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به این مرکز پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: اختلال طیف اوتیسم مادام‌العمراست، اما با تشخیص به‌موقع و آموزش‌های مستمر فرد مبتلا می‌تواند از زندگی طبیعی برخوردار شود.

وارثی توضیح داد: طرح غربالگری اوتیسم همزمان با اجرای کشوری در استان قزوین از طریق هماهنگی با مرکز اوتیسم سینا اجرا می‌شود که از سال ۹۵ تاکنون حدود ۴۲ نفر مشمول این طرح شدند، این افراد از سایر خدمات سازمان همچون کمک‌هزینه معیشت و مستمری، کمک‌هزینه‌های درمانی معاش، دفترچه درمان و وسایل کمک توان‌بخشی بر اساس دستورالعمل‌های سازمان استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: والدین کودکان دو تا پنج سال می‌توانند برای شرکت در آزمون غربالگری اوتیسم به نشانی اینترنتی http://autism.behzisti.net/ مراجعه کنند، همچنین خانواده‌های قزوینی می‌توانند برای هماهنگی شرکت در آزمون غربالگری با ثبت‌نام در سامانه به آدرس ذکرشده مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۸۳۳۲۲۶۸۴۵ مرکز اوتیسم سینا تماس بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.