×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آزادسازی ۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ کمیسیون ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی طی سال جاری بنا‌های غیرمجاز ایجاد شده در سطح ۸۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی در حین احداث و اجرا شناسایی و قلع و قمع شد.

پرویزعبدی اظهار کرد: با قلع و قمع‌های انجام شده ۶۸۱ قطعه از زمین‌های کشاورزی استان قزوین که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بودند، آزادسازی شده و به وضع سابق بازگشتند.

این مسئول بیان کرد: در راستای اجرای احکام قطعی مراجع قضایی نیز امسال شاهد آزادسازی چهار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین بودیم.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان تصریح کرد:در قالب اجرای این احکام صادر شده از مراجع قضائی ۹۸ قطعه از اراضی کشاورزی استان آزادسازی شد و بنا‌های احداثی در آن‌ها اعم از اتاقک، دیوار و حصارکشی قلع و قمع و تخریب شد.

وی در ادامه از تشدید گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین در ایام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: ماموران این یگان در صورت مشاهده تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در محل اقدام به قلع و قمع بنا‌های احداثی می‌کنند.

به گفته وی، اراضی کشاورزی در کشور ما محدود هستند و صیانت از آن‌ها برای حفظ امنیت غذایی بسیار مهم و ضروری است.

گفتنی است،استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.