×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آزادی ۱۰۹ زندانی جرائم غیر عمد در استان قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست هیئت امناء ستاد دیه اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۰۹ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ کل بدهی بالغ بر شانزده میلیارد تومان با کمک شکات، کمیته امداد و ستاد دیه استان آزاد شدند.

حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود: یکی از سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس معظم قوه قضاییه توجه به محکومان مالی جرایم غیرعمد است بنابراین برنامه‌های متعددی در دستگاه قضایی و اداره کل زندان به منظور حمایت از این افراد در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: در استان صندوقی تحت عنوان صندوق قرض الحسنه احسان ایجاد شود تا افرادی که به عمد مرتکب جرمی شده اند، ولی از افتادگان و نیازمندان هستند و در جریان اجرای حکم و تحمل مجازات اصلاح می‌شوند و مورد تایید مراجع قانونی و دستگاه قضایی هستند به صورت قرض و نه بلاعوض، مورد حمایت قرار دهد.

عبدیان عضو بسیج حقوقدانان استان هم از آزادی ۹ زندانی جرائم غیر عمد به نیت میلاد امام جواد (ع) خبر داد و افزود: این زندانی‌ها با مشارکت بسیج حقوقدانان، ستاد دیه و کمک خیران استان آزاد می‌شوند.

وی بیان کرد: در تلاشیم تا پایان امسال ۵۰ نفر دیگر از زندانیان جرائم غیر عمد با کمک خیران و ستاد دیه آزاد شوند.

گفتنی است،در این نشست مصوب شد تا پرونده‌هایی که در ستاد دیه مطرح و متقاضی بهره‌مند شدن کمک ستاد دیه هستند و مورد تایید اعضاء قرار می‌گیرد، برای مرخصی دیگر نیازی به اخذ وثیقه و کفالت نداشته باشد و این موضوع به کلیه مدیران و همکاران قضایی ابلاغ شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.