×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آزادی ۱۴۱ مددجوی قزوینی از زندان

به گزارش کافه خبر قزوین،ئیس‌کل دادگستری استان قزوین خصوص میزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان قزوین در ۶ ماهه نخست سال‌جاری، اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی کشور و تحقق کاهش جمعیت کیفری آزادی محکومین مالی و جرائم غیرعمد در دستور کار دادگستری استان قزوین قرار دارد.

بنابراعلام روابط عمومی دادگستری قزوین، علی شعبانی افزود: بر همین اساس در ۶ ماهه نخست سال جاری باهمت دادگستری استان قزوین و گذشت شاکیان، ۱۴۱ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد استان آزادشده و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشتند.

این مسئول عنوان کرد: مبلغ کل بدهی این زندانیان آزادشده ۵۲۱ میلیارد ریال بوده که مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال با ثبت اعسار، مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال با گذشت شکات پرونده، ۱۴ میلیارد پرداخت تسهیلات و ۴۷ میلیارد ریال پرداخت کمک بلاعوض و ۵ میلیارد ریال آن نیز توسط خانواده مددجویان تأمین‌شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی استان قزوین بر این است تا با زندانی شدن هر فرد از همان روز برای آزادی او تلاش کند، افزود: این در شرایطی است که فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضایی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نهادهای ارفاقی شرایط آزادی آن‌ها را فراهم کند.

شعبانی یادآور شد: بسیاری از زندانیان به دلیل غفلت، ناآگاهی، مسائل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مرتکب جرم و گرفتار زندان شده‌اند و باید خود را در مسیر اصلاح قرار دهند.

این مقام قضایی استان، خاطرنشان کرد: تلاش دستگاه قضایی استان بر فراهم شدن شرایط بازگشت مجدد زندانیان اصلاح‌شده به جامعه است و قطعاً حمایت‌های قانونی دستگاه قضایی از این‌گونه مددجویان صورت می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.