×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آماده باش ۱۶۰ آتش نشان قزوینی در چهارشنبه آخر سال

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از آماده باش ۱۶۰ نیروی آتش نشانی در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: با توجه به تردد بیشتر شهروندان و خودرو‌ها در مرکز شهر و مراکز خرید، خودرو‌های آتش نشانی در ساعات پرتردد در این مراکز مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان و به دور از ترافیک بتوانم به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کنند.

موسی خانی اظهار کرد: علاوه بر خودرو‌های سازمان آتش‌نشانی ۱۰ خودروی نیسان (از اجرائیات) شهرداری نیز در سه شنبه پایان سال مورد استفاده قرار می‌گیرد تا با تجهیزات اطفایی در نقاط مختلف شهر مستقر شود.

وی بیان کرد: ترقه و دیگر مواد محترقه به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این مواد احتمال دارد براثر جابجایی ضربه و حرارت منفجر شود، برهمین اساس نگهداری این مواد در مکان‌ها و ظروف غیر استاندارد نا ایمن است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین افزود: شهروندان از آتش زدن بوته و هیزم باید در معابر شهری و کوچه و خیابان به طور جدی خودداری کنند چرا که باعث آسیب به آسفالت و تاسیسات شهری می‌شود.

موسی خانی از شهروندان درخواست کرد: از افروختن آتش در گذرگاه از افروختن آتش در اماکن همجوار پست برق یا ایستگاه‌های کاهش فشار گاز و توقفگاه‌های عمومی، نزدیک خودروها، جایگاه‌های پمپ بنزین و فضا‌های سبز به شدت پرهیز کنند.

به گفته وی، در صورت ایجاد آتش شهروندان در نزدیک محل ایجاد آتش، آب و خاموش کننده‌های دستی آماده کنند و پس از خاموش شدن بوته‌ها و سایر مواد محترقه، خاکستر باقیمانده را با آب کاملا خاموش و سپس محل را ترک کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین تصریح کرد: درصورت بروز هرگونه آتش سوزی و حادثه دیگری در صورت گسترده بودن حریق، افراد مسن و کودکان را از محل حادثه به محل امن انتقال دهند و ضمن حفظ خونسردی، آدرس دقیق محل حادثه را به شماره تلفن ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اطلاع دهند و هنگام حضور آتش نشانان در مکان حادثه، نهایت همکاری را با آنان داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.