×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آموزش‌های همگانی هلال احمر قزوین در سایت خادم ارائه می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به برگزاری آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر  گفت: با توجه به شرایط فعلی و محدودیت‌های برگزاری کلاس‌های حضوری و همچنین به منظور دسترسی حداکثری مردم استان، سعی شده آموزش‌های همگانی به صورت غیرحضوری و با استفاده از فضای مجازی برگزار شود.

بنا براعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قزوین،تهمینه ابراهیمی افزود: فراگیری آموزش‌های همگانی موجب ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها در برابر حوادث و سوانح و نیز افزایش سطح تاب آوری جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه راهبرد کشور برای کاهش خطرات و آسیب‌ها تاکید بر آموزش همگانی است این نوع آموزش، آمادگی مقابله و پاسخگویی در بحران‌هایی مانند زلزله، سیل و دیگر حوادث غیر مترقبه را بالا می‌برد و تلفات جانی و خسارات مادی را به شدت کاهش می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با توجه به مختل شدن الگوی زندگی افراد جامعه لازم بود هلال احمر برای برطرف کردن نیاز‌ها به اقدامات ضروری دست بزند و قطعا بروز رسانی آموزش‌ها و استفاده از فضای مجازی از جمله این نیاز‌ها بود که هلال احمر در این زمینه، تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفت.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر بر حسب وظایف ذاتی و قانونی خود، متولی اصلی آموزش‌های همگانی مربوط به حوادث و سوانح در کشور است و تلاش دارد تا با استفاده از مشارکت‌های مردمی، بشردوستانه و داوطلبانه میزان خسارات ناشی از حوادث و سوانح را کاهش دهد.

ابراهیمی افزود: در این زمینه، سایت خادم به آدرس http://learn.khadem.ir  به صورت رایگان، آموزش‌های مفید و کاربردی را به مردم ارائه می‌کند و پس از پایان دوره، گواهینامه شرکت کنندگان را نیز در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: با هدف ترویج فرهنگ یادگیری آموزه‌های خود امدادی و دگر امدادی و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از ناآگاهی در برخورد با مخاطرات، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین طی مکاتبه‌ای با کلیه دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به اطلاع رسانی و معرفی سایت خادم اقدام کرده تا گام مؤثری در فرهنگ سازی فراگیری آموزش‌های همگانی برداشته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.