×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای ویژه برنامه های فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده توسط شهرداری قزوین برای امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد؛ اما برای تشویق مردم به پویش «در خانه بمانیم» از ابتدای سالجاری برنامه های متعدد فراوانی اکثرا به صورت مجازی برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال شهروندان قزوینی قرار گرفت.

محمد در افشانی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت مطالعه،برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی و برخی نیز به صورت خیابانی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.


اجرای پویش مردمی 2420


این مسئول از اجرای پویش 2420 با عنوان قرار مطالعه درسطح شهر قزوین خبر داد و افزود: هدف این پویش آن است که مردم در طول 24 ساعت شبانه روز حدود ۲۰ دقیقه مطالعه کنند.
وی با بیان این مطلب که این پویش تا پایان سال جاری ادامه دارد،گفت:شهروندان می توانند در صورت تمایل خلاصه کتابی را که مطالعه کرده اند را به شماره پیام رسان (واتساپ)09100492149 ارسال کنند،به قید قرعه به نفرات برگزیده جوایزی اهدا می شود.


اهدای هزار جلد کتاب به شهروندان در مناطق مختلف شهر قزوین

وی از اهدای بالغ بر هزار جلد کتاب به شهروندان در مناطق مختلف شهر قزوین و اهدای 50 جلد کتاب به مدیران شهری را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفته است.


اهدای کتاب به بیماران کرونایی

درافشانی از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی را اهدای کتاب به کادر درمانی و بیماران کرونایی (غیر از بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه که شرایط جسمانی خوبی ندارند) بستری در بیمارستان ولایت با هماهنگی مدیریت بیمارستان ذکر کرد و افزود:این اقدام در راستای روحیه‌دهی به آنان و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه انجام می شود.

وی بیان کرد:همچنین در راستای تجلیل از خدمات فرهنگی کتابداران کتابخانه های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از 10 کتابدار کتابخانه های تحت پوشش سازمان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تقدیر بعمل خواهد آمد.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در خاتمه گفت:شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی فرصتی مناسبی را برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه ایجاد کرده است،امیدواریم با پیش‌بینی برنامه‌های مختلف بتوانیم همزمان با هفته کتاب؛فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در سطح شهر قزوین توسعه دهیم.


گفتنی است؛بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.