×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارتقای سواد فضای مجازی قزوین در دستور کار قرار دارد

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جلسه شورای فضای مجازی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: شناسایی، توانمندسازی و حمایت از ظرفیت‌های تولید و نشر محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی، نیازمند هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های دولتی، ظرفیت‌های خودجوش مردمی و موسسات بخش خصوصی است.

محمد حسین اسماعیلی اظهخار کرد: برای تحقق این هدف، شورای فضای مجازی با تفاهم مشترک مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها تشکیل شده است.

این مسئول بیان کرد: فضای مجازی امروزه به یکی از مهمترین کانال‌های ارتباطی در عصر ارتباطات تبدیل شده است و به عنوان یک دنیای موازی در کنار دنیای حقیقی نقش بسیار مهمی را در عصر ارتباطات ایفا می‌کند.

به گفته اسماعیلی، این فضا می‌تواند به عنوان یک فرصت باشد در عین اینکه تهدیداتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به اقبالی که همه اقشار مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان به این فضا دارند، می‌طلبد که یک برنامه ریزی جامع، دقیق و مدونی در حوزه فضای مجازی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برنامه‌های شورای فضای مجازی استان در سال جاری، افزود: بسترسازی و برنامه‌ریزی جهت گسترش کسب و کار‌های نوپای استان در فضای مجازی و توسعه زیست بوم محتوا و خدمات فرهنگی و هنری، تسهیل بهره برداری از امکانات و منابع استانی در راستای حمایت از تولید و نشر محتوا و خدمات فرهنگی بومی در فضای مجازی، رفع موانع تولید در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی در سطح استان، فرهنگ سازی و ارتقای سواد فضای مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی استان در تولید، نشر و نقد محتوای فرهنگی دیجیتال، گسترش کمی و کیفی محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی در استان، تسهیل در ایجاد مراکز شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال و فعال سازی تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعالان فضای مجازی از برنامه‌های در دستور کار سال جاری این شورا است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری اعضای این شورا بتوانیم در زمینه فضای مجازی در استان قزوین گام‌های مثبتی را برداریم.

گفتنی است،در ادامه این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز استان، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده تشکل‌ها و فعالان فضای مجازی در خصوص برنامه ریزی برای حمایت از تولید محتوا و همچنین ارتقای سواد فضای مجازی در استان زیر نظر شورا فعالیت و اقدام نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.