×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پویش کتابخوانی در منازل جالب و اثرگذار است /از ظرفیت مساجد در راه اندازی کتابخانه ها غافل نشوید

به گزارش کافه خبر قزوین،امام جمعه قزوین در دیدار مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به نزول قرآن در شبی مبارک در ماه باعظمت رمضان اظهار کرد: آنچه که کتاب و کتابخوانی و کتابخانه را برکت می‌دهد این است که همه متوجه شوند عَلَم کتاب‌های شما به دست قرآن کریم و برکت اصلی در آیات این کتاب است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بیان کرد: راه اندازی پویش کتابخوانی در خانواده‌ها با توجه به زمان بیشتری که در روزهای محدودیت بیماری کرونا وجود دارد، می‌تواند پیشنهاد جالب و اثرگذاری باشد.

بنا بر اعلام دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین،نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: با اجرای پویش کتابخوانی می‌توان چند خانه را مورد هدف قرار داد و برخی کتاب‌های عمومی را به افراد در هر خانواده امانت بدهید و بازخورد آن را پیگیری کنید. برای دستیابی به نتایج بهتر می‌توان از شرایط تشویقی و ایجاد انگیزه استفاده کرد که شاید از این راه بتوان کار ویژه ای در حوزه کتاب خوان کردن مردم در درون منازل انجام داد.

وی بیان کرد: اگر کتاب و کتابخوانی نهادینه شود، می‌تواند اثرگذاری بالایی در حوزه‌های محتلف در جامعه داشته باشد و با پیشنهادات ویژه می‌توان طرح‌های خوبی را به طور مستمر ادامه داد. همچنین نباید از ظرفیت مساجد در راه اندازی کتابخانه غافل شد.

امام جمعه استان قزوین در پایان با اشاره به برگزاری جلسه کتابخوانی صهباء ولا که به پیشنهاد یکی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام گرفت، افزود: با پیشنهاد این دانشجو در یکی از کلاس‌هایی که داشتیم جلسه کتابخوانی با عنوان صهباء ولا را آغاز کردیم که هر جلسه بعد از خواندن یک کتاب به بحث و گفت‌وگو در مورد آن می‌پرداختیم که خوشبختانه این طرح بعد از فضای دانشگاه به جهاد و سپاه و مکان‌های دیگری سرایت یافت و به عنوان طرح ملی حلقه‌های معرفت بازنشر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.