×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش نگران‌کننده روند بستری و جان‌باختگان کرونا در قزوین/خطر ویروس جهش یافته هندی پیش روی ماست

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین روز شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که در محوطه باز استانداری برگزار شد، افزود: روند بستری در قزوین در دو هفته گذشته، با سیر صعودی همراه بوده است به همین دلیل، آزمایش کرونای ۱۳۰ بیمار مثبت اعلام شده است و میزان تست مثبت قطعی هفتگی ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ مورد بوده است و در هفته گذشته متاسفانه ۷۴ مورد فوتی به ثبت رسید.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا در استان، تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۶۰۰ واکسن تاکنون به گروه های مورد هدف ستاد مقابله با کرونا در استان تزریق شده که از این تعداد تزریق ۱۰ هزار و ۵۰۰ واکسن در نوبت اول و ۲ هزار و ۱۰۰ واکسن در نوبت دوم صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: علاوه بر کادر درمان و نظام پزشکی، ۵۰ درصد از جانبازان و پاکبانان در اولویت واکسیناسیون قرار دارند ضمن اینکه، بیماران خاص به مرکز شهید بلندیان و پایگاه های مربوط معرفی می شوند و به ترتیب اولویت در صف تزریق واکسن قرار می گیرند.

به گفته نامدار،در روزهای اخیر نوع هندی ویروس کرونا مطرح شده که وحشی‌تر است و با علائم شدید و بیماری زایی بالا و کاهش اثر واکسن همراه است .

نامدار با اشاره به شروع واکسیناسیون گروه پرخطر دوم در استان اعلام کرد:: اولین محموله از واکسنی که به قزوین برسد، به سالمندان بالای ۶۵ سال تزریق خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.