×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اقدام ناشایست میراث فرهنگی قزوین در شرایط کرونایی /بازدید از اماکن تاریخی قزوین افزایش داشته است

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین درباره بازید از موزه های استان اظهار کرد:بازدید نوروزی مسافران و گردشگران از اماکن تاریخی قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته که قرنطینه کامل در آنها برقرار بود، افزایش داشته است،که آمار رسمی آن در روز‌های آینده جمع آوری و اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته علیرضا خزائلی، اماکن امامزاده حسین (ع)، سرای سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی بیشترین میزان بازدید را داشته اند و ستاد مقابله با کرونا حضور ۱۰ تا ۱۵ نفره را برای بازدید از موزه‌های شهر را بلامانع دانسته است.

بر اساس این خبر،این موضوع در حالی است که میزان بازدید ها بیشتر از این تعداد هم دیده شده و حتی پروتکلهای بهداشتی نیز به شکل ضعیف رعایت می شود.

به گزارش کافه خبر قزوین،در حالی که در استان قزوین شیوع ویروس انگلیسی کرونا کاملا مشهود و ملموس است، در نوروز 1400 میراث فرهنگی قزوین اقدام به بازگشایی موزه های تاریخی استان کرده است،موضوعی که ادامه آن به نفع سلامت مردم و کادر درمان نخواهد بود.

مسئولان می بایست با مسئولیت اجتماعی بیشتری شرایط بازدید از موزه ها را فراهم کنند و به منظور کنترل شیوع این بیماری،این موضوع ضرورت پیدا می کند که ساعت کاری موزه‌ها با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا کاهش یابد و در زمان تعطیلات رسمی نوروز نیز این اماکن بسته شوند.

برخی دیگر از موزه‌داران هم تا رفع شرایط موجود، با پخش برنامه بازدید زنده در صفحات مجازی خود این امکان را به علاقه‌مندان بدهند تا به صورت آنلاین، از موزه های استان و کشور دیدن کنند و اینگونه مردم نیز ترغیب و تشویق می شوند که “در خانه بمانند”.

انتظار می رود در راستای جلوگیری از گسترش این بیماری مسئولان مربوطه در مبارزه با چالش به وجود آمده، نیز گامهای صحیح تری بردارند،چرا که بی شک این روزگار سخت طی خواهد شد و تاریخ نظاره گر رفتار آنها خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.