×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امکانات و خدمات باید در همه مناطق شهر عادلانه توزیع شود

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان قزوین در دیدار با منتخبین ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین که به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه در دادسرای مرکز استان انجام شد اظهار کرد: انتخابات گذشته نشان داد که علیرغم همه مسائل و مشکلات، مردم پای ارزش‌های انقلاب و نظام ایستاده و همیشه در برهه‌های حساس در میدان حضور داشته و دارند و بحمدالله کارشکنی‌ها، توطئه‌ها و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن با حضور پرشور مردم همانند دوره‌های قبل خنثی شد و به واقع پیروز واقعی انتخابات، ملت شریف ایران اسلامی بود.

محمد قاسمی افزود: کاندیداهایی که از سوی مردم برای شورای شهر برگزیده شدند، در دوران مسئولیت خود امانت‌دار مردم هستند و بار سنگینی را بر دوش خواهند کشید و نباید به گونه‌ای عمل کنند، که خدایی ناکرده مردم مأیوس و ناامید شوند.

این مقام قضایی استان بیان کرد: وقتی مردم با حضور پرشور خود نشان دادند که پشتیبان نظام هستند؛ بنابراین پیگیری مطالبات، توجه به مسائل و مشکلات، خواسته بحق آنها از مسئولان است و باید مورد توجه و در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروزه اصلی ترین گلایه مردم، مشکلات معیشتی و عمل نکردن به حرف‌ها، شعارها و وعده‌ها از سوی مسئولان است و دشمن نیز همین موضوع را دستاویز قرار داده، تا بین مردم و حاکمیت فاصله بیندازد و به خیال باطل به اهداف شوم خود دست یابد. لذا مسئولان باید با گره گشایی و عملکرد درست، امید آفرینی کنند.

قاسمی افزود: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب بیان فرموده‌اند؛ “افتخار به گذشته و امید به آینده”، لذا باید از تجربه پر افتخار گذشته برای آینده و اعتلای نظام اسلامی استفاده شود و این موضوع باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما بر اساس حضور مردم در صحنه شکل گرفت، تاکید کرد: متأسفانه برخی از مسئولان در دسترس مردم نیستند و به پشت میز نشینی اکتفا می‌کنند، که شاید ناشی از ضعف عملکرد آنها باشد و این موضوع جای گلایه دارد و قطعاً فاصله گرفتن از مردم، موجب نارضایتی در جامعه می‌شود. لذا کسانی که با رأی مردم قبول مسئولیت می‌کنند، باید همه ی توان خود برای حل مشکلات آنها به کار گیرند.

دادستان قزوین یادآور شد: اصلی ترین رویکرد قوه قضائیه در دوره تحول، مردم محوری است و این امر در سند تحول قضائی نیز مشهود است و امروزه دستگاه قضائی از کارکرد سنتی و صرفاً پرونده محوری فاصله گرفته و از ظرفیت مردم در بسیاری از حوزه‌ها بخصوص پیشگیری از وقوع جرم، احیا حقوق عامه، در راستای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی بهره می‌برد و قطعاً حضور فعالانه مردم در مسائل اجتماعی راهگشا خواهد بود.

محمد قاسمی افزود: هر چند بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضائیه نهاده شده و اگر اصل پیشگیری در بسیاری از حوزه‌ها محقق نشود، شاهد تشکیل پرونده قضائی خواهیم بود. لذا همانطور که رهبر فرزانه انقلاب تاکید داشته‌اند؛ پیشگیری وظیفه تمامی دستگاه‌ها و نهادها از جمله مجموعه مدیریت شهری است و این موضوع باید از اولویت‌های کاری باشد.

به گفته این مقام مسئول، قوه قضائیه در گذشته به صورت موردی در مسائل مربوط به حقوق عامه ورود می‌کرد، اما در دوره تحول، ورود دستگاه قضائی در مسائل این حوزه همه جانبه و قاطعانه است و از آنجایی که مصادیق حقوق عامه در حوزه شهری گسترده است، دستگاه قضائی از مجموعه مدیریت شهری انتظاراتی دارد، که قطعاً در نشست‌های مشترک و هم‌اندیشی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امکانات و خدمات باید در همه مناطق شهر عادلانه توزیع شود، موضوعی که در گذشته به خوبی به آن توجه نشده است. ضمن اینکه اعضا شورای شهر به عنوان منتخب مردم باید ارتباط نزدیکی با آحاد جامعه داشته باشند و مشکلات مردم را دریافت و برای برون‌رفت از آنها برنامه ریزی و پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: دستگاه قضائی پشتیبان اقدامات قانونی همه دستگاه‌ها و نهادها خواهد بود و این آمادگی در دستگاه قضائی استان وجود دارد، تا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها کمک کار مجموعه مدیریت شهری، در راستای حل مشکلات و معضلات شهری باشد. البته در صورت ارتکاب جرم، همچون گذشته با متخلف شدیداً برخورد خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.