×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولین مدرسه اُتیسم در قزوین تا پایان سال تکمیل می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین در این باره اظهار کرد: احداث این مدرسه از سال ۹۹ در شهر قزوین با اهدای زمینی با یک هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت از سوی خیران با طراحی کلاس‌های تخصصی ویژه دانش آموزان اتیسم آغاز شد.

معرفت الله احمدی افزود: تاکنون ۲ میلیارد تومان برای ساخت این مدرسه هزینه شده و برای تکمیل به ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان مقرر شد این اعتبار از منابع استانی و ملی تأمین و تا پایان امسال اولین مدرسه اتیسم در قزوین تکمیل شود.

وی بیان کرد: هم اکنون ۵۵ دانش آموز اتیسم در مدارس استان مشغول تحصیل هستند که با ساخت مدرسه مستقل اتیسم آموزش‌های تخصصی به دانش آموزان داده می‌شود.

احمدی با اشاره به علائم بیماری اوتیسم توضیح داد: مبتلایان به اوتیسم در تعاملات خود دچار مشکل می‌شوند، ارتباط کلامی خوب و مناسب نمی‌توانند برقرار کنند و رفتارهای کلیشه‌ای در آنها دیده می‌شود.

هم‌اکنون ۲ هزار و ۴۵۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در سطح استان در حال تحصیل هستند که یک هزار و ۱۰۰ نفر آنان در مدارس استثنایی و یک هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز دیگر نیز در سایر مدارس مشغول تحصیل هستند.

استان قزوین دارای ۲۹ مدرسه استثنایی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.