×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازگشت ۵۹ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید در استان قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین، استاندار قزوین عصر سه شنبه 24 فروردین ماه سال 1400 در برنامه گفت و گوی ویزه خبری شبکه قزوین اظهار کرد: پارسال با حمایت‌های انجام شده ۵۹ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و امسال هم برای برداشتن موانع و کمک به رونق تولید همه ظرفیت‌ها بسیج شده است.

هدایت اله جمالی پور افزود: تولید یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در استان به آن توجه می‌شود چراکه باعث افزایش قدرت اقتصادی خواهد شد.

این مقام عالی دولت اضافه کرد: برخی از موانعی که در تولید وجود دارد کشوری ست و از اختیارات استان خارج است، اما تا آنجایی که در حوزه اختیارات استاندار و مدیران استانی باشد برای حل مشکل تولید کنندگان تلاش می‌شود.

به گفته جمالی پور، رفع موانع تولید، دغدغه همه مدیران است و امروز همه دستگاه‌ها در این زمینه اختلافی ندارند و سطح همکاری آن‌ها بالا است.

استاندار افزود: در استان اختلافی برای حل مشکلات وجود ندارد چراکه هدف خدمت است و دعوا برای منافع انجام می‌شود و هر کسی که می‌تواند باری را بردارد من به عنوان استاندار شرایط را برای او فراهم خواهم کرد.

وی اعلام کرد: در سال جدید احداث بیمارستان هزار تختخوابی و انتقال آب از سد طالقان به ۱۴ شهر در دستور کار است به همیمن منظور برای پیشبرد این اهداف دیشب با بانک پاسارگارد جلسه‌ای برگزار شد.

به زودی سد بالاخانلو و راه قزوین به الموت افتتاح می‌شود

استاندار با اشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: در این شرایط سخت سال گذشته توانستیم سد نهب، پروژه ۱۶۰ کیلومتری غدیر را افتتاح کنیم و به زودی هم سد بالاخانلو و راه قزوین به الموت افتتاح می‌شود.

جمالی پور با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد: در انتخابات امسال هر چه قدر رییس جمهور با رای بسیار بالایی انتخاب شود همه کشور‌های دنیا به ویژه دشمنان کشور نگاه دیگری به منتخب مردم خواهند داشت و در گفتگو‌ها رفتار متفاوت تری از خود نشان خواهند داد.

به گفته استاندار قزوین،برای داشتن انتخابات پرشور باید نگاه منافع ملی در سطح بالا و نگاه به منافع جریانی، گروهی و فردی در سطح پایین قرار بگیرد.

این مقام عالی دولت با بیان اینکه دشمن همه ظرفیت خود را به کار گرفته است تا نقش مردم را در انتخابات کمرنگ کند، افزود: برای مشارکت بیشتر مردم باید از اختلاف افکنی‌ها دوری و امید را در جامعه تزریق کرد.

استاندار گفت: امسال مشارکت داوطلبان شورا‌های روستا نسبت به دوره قبل بیشتر بود به طوری که همه روستا‌های واجد شرایط برای برگزاری انتخابات به حد نصاب رسیدند.

جمالی پور افزود: در انتخابات شورا‌های شهر، تعداد داوطلبان که در دوره قبل هزار و ۲۰۰ نفر بود امسال به ۹۵۷ نفر رسید، ولی با این حال تعداد داوطلبان برای رقابت به حد نصاب رسیده است.

به گفته وی، بازرسان هیات نظارت و هیات اجرایی بر رفتار‌های انتخاباتی داوطلبان نظارت دارند.

استاندار با اشاره به عادی انگاری‌ها در شیوع کرونا بیان کرد: در جلسه ستاد مقابله با کرونا مصوب شد با کسانی که ماسک نمی‌زنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی شود ضمن اینکه، این افراد به دادسرا معرفی خواهند شد و علوم پزشکی از آن‌ها شکایت خواهد کرد.

این مسئول، حضور مردم در تجمعات، خرید‌های عید و سفر‌های نوروزی را از عوامل شروع موج چهارم کرونا دانست و توضیح داد: بنا بر تجربیات گذشته هر جا که همکاری مردم و رعایت دستورالعومل‌های بهداشتی بالا می‌رود شیوع کرونا کاهش می‌یابد، اما هر جا که عادی انگاری‌ها بیشتر شود و فاصله‌ها رعایت نشود کرونا از کنترل خارج می‌شود به همین منظور از مردم و اصناف خواسته می‌شود همچون ۱۴ ماه گذشته با مدیران و مسئولان همکاری کنند.

جمالی پور با اشاره به خسارت‌های وارد شده به اصناف افزود: سال گذشته دولت برای حمایت از مشاغل تسهیلاتی با نرخ ۱۲ درصد پرداخت و استان هم تا سقف ۵۰ میلیون تومان از مشاغل خرد و کوچک حمایت کرد.

استاندار افزود: متاسفانه به علت بی توجهی‌ها به دستورالعمل‌های بهداشتی بیمارستان صحرایی برپا شده و رنگ استان که پیش از سال جدید آبی بود به قرمز تبدیل شده است و در حال حاضر ۶۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۱۱۷ نفر از این تعداد،بخش مراقبت هیای ویژه به سر می‌برند.

جمالی پور افزود: برنامه سازی خوب در رسانه ملی باعث افزایش شور مشارکت در انتخابات خواهد شد.

گفتنی است،استاندار در پایان از رسانه ملی برای همکاری و اطلاع رسانی‌ها در زمینه کرونا، انتخابات و رونق تولید قدردانی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.