×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باغبان مرگ، کلاس درس ژورنالیستی!


به گزارش کافه خبر قزوین،حسن شکیب زاده نویسنده و پیشکسوت مطبوعاتی استان قزوین در یادداشتی که در اختیار کافه خبر قزوین قرار داده است می نویسد: شهر به خاطر گردو غباری که از روز قبل در آسمانش پراکنده شده، تعطیل است. و فکر می کردم اجرای نمایش ها هم. ساعت که ۸شب را نشان داد سری به مجتمع ارشاد زدم. اتفاقا هم رفت و آمد زیادی بود و هم برنامه نمایش برقرار. آثار آلودگی هوا را هنوز بر سینه ام احساس می کردم اما خوشحال بودم که در تماشاخانه ی جمع و جور “استاد فرخ منش” به تماشای نمایش “باغبان مرگ” نوشته “محمد چرمشیر” با هنرنمایی دو هنرمند توانا و مطرح شهرم؛ “آذر متفکر” و “کیوان حبیبی” می نشینم.


با طراحی و کارگردانی “کیوان حبیبی” همه ی نمایش در داخل سلول یک قاتل زنجیره ای اجرا می شود و “آرنولدکرامبرگ” قاتل میان سال انگلیسی که ۲۵ زن را کشته، حالا در مقابل ” تریسی کندی” یک خبرنگار کنجکاو امریکایی قرار گرفته و مشتاقانه به سوالاتش پاسخ می دهد.
قاتل مرد انگلیسی قرار است دوهفته ی دیگر اعدام شود و خبرنگار زن امریکایی، تنها خبرنگاری است که توانسته است موفق به مصاحبه با این قاتل شود.


او با شهامت، جسارت، تیزبیتی و هوشمندی خاصی که در خور یک خبرنگار حرفه ای است، گفت و گویی را با قاتل انجام می دهد که مشخص است بر اساس یک مصاحبه ی ناب ژورنالیستی تنظیم شده است. روزنامه‌نگاری که در مقابل این سوژه خاص و بسیار سخت از همه ی ظرفیت های هنری اش در جهت پی بردن به اندیشه و افکار قاتل بهره می برد. “تریسی” اگرچه در این گفت و گو گاهی کم می‌آورد و گاهی هم طرف را مغلوب می‌کند، اما برای دستیابی به اهداف حرفه ای یش هرگز پا به عقب نمی کشد.


وحشت اصلی و مهم داستان این نمایش در زیرکی قاتل و ماهرانه به قتل رساندن انسان‌هاست؛ وحشتی که سرانجام بر خبرنگار نیز مستولی شده و در پی اتفاقات نابی که بین قاتل و خبرنگار رخ می دهد، سرانجام “تریسی” به عنوان ۲۶ امین نفر در زندان به همان شیوه ی قتل 25 زن قبلی، به قتل می رسد.


نمایش “باغبان مرگ” علاوه بر پیام های اثرگذاری که برای عموم مخاطبین دارد، کارگاهی است آموزشی، برای نسل ژورنالیست امروز.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.