×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهسازی راه‌های روستایی به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین،صبح سه شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی دارد که ۵۷ درصد آن آسفالت و بقیه خاکی و شوسه است.

جواد حق لطفی اضافه کرد: برای ترمیم و آسفالت ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های خاکی این استان که عمدتاً روستاهای با بیش از بیست خانوار را تشکیل می‌دهند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته وی، در این راستا سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان موافقت نامه برای این منظور ابلاغ شد.

این مسئول ادامه داد: البته ۳۰ درصد راه‌های آسفالته روستایی نیز به دلیل عمر طولانی آسفالت آنها، تغییرات آب و هوایی، فعالیت معادن و عبور بارهای غیرمجاز نیاز به لکه گیری و بهسازی دارند که برای انجام آن به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

حق لطفی یادآور شد: با وجود تمامی تنگناهای مالی در این زمینه، عملیات اصلاح و بهسازی راه‌های روستایی استان در هیچ مقطعی از سال لحظه‌ای متوقف نشده و همواره نیز تلاش داشته ایم تا با استفاده از امکانات موجود و با برنامه ریزی های به عمل آمده از سوی این اداره کل اجرای عملیات بهسازی، زیرسازی و روکش آسفالت راه‌های مورد نیاز را با کمترین هزینه پیش ببریم.

حق لطفی، توسعه روستاها را مبتنی بر ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی از جمله احداث راه دانست و اظهار داشت: در صورت تغییر نگاه در حوزه توزیع اعتبارات راه‌های روستایی و توجه ویژه به فصل حمل و نقل در کمیته برنامه ریزی شهرستانها به طور قطع شاهد سرعت بخشیدن به سایر خدمات در این مناطق خواهیم بود.

وی همچنین به خسارات سیل به راه‌های این استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان و امسال نیز ۱۲ میلیارد تومان به راه و ابنیه های فنی استان قزوین خسارت وارد کرد که با وجود پیگیری‌های به عمل آمده هنوز اعتباری جهت جبران خسارت به این استان تخصیص نیافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: ما آمادگی داریم در صورت تخصیص اعتبارات استانی برای ترمیم راه‌های روستایی به همان میزان اعتبار نیز از منابع ملی جهت بهسازی راه‌ها هزینه کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.