×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیمارستان ولایت قزوین به مرکز درمان قارچ سیاه تبدیل شد

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر اداره نظارت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اعلام این خبر افزود: تاکنون ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان ولایت بستری شده‌اند و خدمات تخصصی مورد نیاز از جمله حضور متخصصان داخلی، عفونی، گوش و حلق و بینی، ریه ، اتاق عمل، چشم و گوش و حلق و بینی و سایر خدمات مورد نیاز این بیماران در این مرکز به صورت متمرکز وجود دارد و سایر مراکز درمانی نیز بیماران مشکوک به ابتلا به قارچ سیاه خود را به این مرکز ارجاع می‌دهند.

ابولفظل ابراهیمی افزود: در این بیمارستان یک کمیسیون پزشکی متشکل از متخصصین مربوطه نیز حضور دارند تا در صورت نیاز روند درمانی مبتلایان مورد بررسی و تصمیم گیری های بعدی قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: علایم زودرس این بیماری اعم از ترشحات سینوس ها، درد و بی حسی در ناحیه صورت، تورم پلک و اختلال در بینایی در افراد دارای نقص ایمنی خطرناک و می تواند پیش آگهی بدی در خصوص ابتلاء در این افراد به قارچ سیاه باشد.

ابراهیمی بر شستشوی روزانه حفره بینی با نرمال سالین و کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت و پرهیز از مصرف داروهای مانند دگزامتازون و سایر داروهای کورتونی در بیماران دچار نقص ایمنی تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.