×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تبلیغات محیطی و شهری قزوین قبل از اکران عمومی باید مجوز دریافت کنند

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ه با اعلام این خبر افزود: تبلیغات شهری یا محیطی عبارت است از کلیه تابلوهای تبلیغاتی اعم از دیواری، پارچه ای، فلزی، رایانه ای، متحرک و منقوش بر وسایل نقلیه می باشد که به منظور معرفی یا تبلیغ کالا، خدمات و هر نوع فعالیتی که برای اطلاع رسانی و اعلان عمومی در سطح شهرها مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

محمد حسین اسماعیلی اظار کرد: بر اساس مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور و همچنین مصوبه شورای معین شورای عالی انقـلاب فرهنگـی ، بر اساس تفویض جلسه ۶۳۸ شـورای عـالی انقـلاب فرهنگـی، سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطـی تدوین و ارائه شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل ارشاد استانها وظایف نظارتیِ مشخصی در این راستا دارند.

وی بیان کرد: بر این اساس کلیه تبلیغات شهری و محیطی باید از طریق کانونهای آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت ارشاد صورت پذیرد و هیچ سازمان و نهادی نباید راسا در این زمینه اقدام کنند.

به گفته اسماعیلی، بر مبنای ماده ۴ مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور، کلیه کانون های آگهی و تبلیغاتی موظف هستند برای اجرای طرح های تبلیغاتی قبل از اکران عمومی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل فعالیت خود مجوز اجرای طرح دریافت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین توضیح داد: بر اساس ماده  پنج مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور ،مسئولیت محتوای طرح تبلیغاتی و اجرای آن در چهارچوب قوانین موضوعه و مقررات جاری و دستورالعمل های اجرایی تبلیغات با مدیر مسوول کانون آگهی و تبلیغاتی است و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ناظر به حسن اجرای قوانین و مقررات تبلیغاتی بوده و در صورت احراز تخلف برابر مقررات اعمال مجازات خواهند کرد.

اسماعیلی یادآور شد: بر اساس قوانین موضوع فوق؛ تبلیغاتی‌ که‌ مروج‌ فساد و عقاید خرافی‌ یا مخالف‌ ادیان‌ رسمی‌ کشور باشد، تبلیغ‌ کالاها و خدمات‌ در مراکز مذهبی‌، علمی‌ و آموزشی‌ ،تبلیغاتی که موجب‌ توهین‌ به‌ ادیان‌ رسمی‌ کشور، آداب‌، رسوم‌، قومیت‌ها، لهجه‌ها و گویش‌های‌ مختلف‌ شود ممنوع بوده و اجازه اکران ندارند.

وی ادامه داد: همچنین تبلیغاتی‌ که‌ مروج‌ تخریب‌ محیط‌ زیست‌ ،انسان‌، جنگل‌ها، مراتع‌ و منابع‌ طبیعی‌ و زیستگاه‌های‌ طبیعی ، تبلیغاتی‌که القاء وحشت‌ و خشونت‌ کند، ترویج‌ زبان‌ بیگانه‌، غلط‌ نویسی‌ و غلط‌ گویی‌ در تبلیغات،  تبلیغاتی که تولیدات‌ داخلی‌ را بی‌ ارزش‌ نشان‌ دهد ممنوع است و اجازه اکران در تبلیغات محیطی و شهری به آن داده نمی‌شود.

به گفته اسماعیلی،با همکاری و همیاری نهادها و سازمان ها و دستگاههای اجرایی و نظارتی بتوانیم در ساماندهی مطلوب و شایسته تبلیغات محیطی در استان قزوین گام های مثبتی برداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.