×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تب کریمه کنگو در کمین شهروندان آبیکی

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک در این باره اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده در انسان است که بیشتر از طریق گزش کنه ناقل بیماری و یا تماس با خون یا ترشحات لاشه دام آلوده منتقل می‌شود.

مرتضی یعقوبی افزود: دام آلوده به ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هیچ علامت خاصی ندارد، از این رو ضروری است که ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌های مجاز انجام شده و لاشه دام زمان لازم را در سردخانه برای غیر فعال شدن عامل احتمالی بیماری طی کند.

وی با اشاره به اینکه کشتار دام در اماکن غیرمجاز، عاملی برای انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است توضیح داد: عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با گزش کنه‌ای به نام هیالوما به عنوان میزبان واسط از دامی به دام دیگر انتقال می‌یابد و یا انسان بطور مستقیم توسط گزش کنه‌ آلوده به ویروس، به بیماری مبتلا می‌شود که سمپاشی اماکن دامی و بدن دام زنده موجب از بین رفتن انگل‌های خارجی بدن دام از جمله کنه‌ها می‌گردد که با قطع زنجیره این بیماری کنترل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در راستای پیشگیری از این بیماری که با فرارسیدن تابستان و گرم شدن هوا انتشار پیدا می‌کند، اداره دامپزشکی با کشتار غیر مجاز دام برخورد می‌کند تا با رعایت اصول بهداشتی، تب کریمه -کنگو کنترل شود.

یعقوبی خواستار شد: گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید به مهر اداره دامپزشکی و لیبل و تاریخ تولید و انقضا توجه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.