×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشکیل شورا، 22سال بعد!


به گزارش کافه خبر قزوین،حسن شکیب زاده پیشکسوت عرصه رسانه و فعال فرهنگی استان قزوین در یادداشتی که در اختیار کافه خبر قزوین قرار داده است می نویسد: هشتم دی ماه ۱۴۰۰ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، بر اساس مصوبه ۴۴۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تشکیل نخستین جلسه‏ی “شورای انتخاب، ساخت و نصب مجسمه و یادمان” در استان قزوین، خبر داد. شورایی که بر اساس آن، نصب هرگونه مجسمه، دیوارنگاره، المان، یادبود و آثار حجمی در اماکن عمومی و میادین باید با مجوز و نظارت شورای فوق صورت پذیرد.

قابل توجه است که مفاد این مصوبه در سال ۱۳۷۸ به تصویب رسیده و متاسفانه طی ۲۲ سال گذشته هیچ یک از مدیران استان صدای آن را در نیاورده و با اجرای دهها طرح بی ارزش ناهنری، موجبات هدر رفتن بیت ‏المال و سرمایه های مردم را به‏ طوری فراهم ساخته ‏اند که نه ‏تنها کمکی به رشد و توسعه‏ی فرهنگ و هنر شهر نشده که آسیب‏های بسیاری هم به تمدن و فرهنگ این شهر وارد کرده است.

در نتیجه‏ی بی تدبیری‏های مدیران گذشته، همین بس که بدون در نظر گرفتن فرهنگ و تمدن مردمان این شهر، سالها از اجرای برخی از المانها می‏گذرد و هنوز هم عموم مردم از آنها به نام “چارشاخ” و نظایر آن نام می‏ برند.چرا که هدف نه کار فرهنگی و هنری ماندگار که گذران دورهمی‏های رایج و پایمال کردن سرمایه‏ی ملی و فرهنگی مردم بوده است.

و حال که با هوشیاری و پیگیری‏های ارزشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد، زمینه‏ی تشکیل این شورا در استان فراهم آمده است، امید است، تدبیری اندیشه شود تا از این پس مردم شاهد چنین ندانمکاری‏های سلیقه‏ای افراد، آن‏هم در حوزه فرهنگ و هنر نباشند و در خصوص طرح هایی‏ هم که تاکنون اجرا شده و فاقد ارزشهای هنری و فرهنگی است، تجدیدنظر و اصلاحات لازم انجام گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.