×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعداد مبتلایان بیماری کرونا در استان قزوین به ۲۷۰ نفر رسید/استفاده از نقاهتگاه‌های قزوین در صورت تکمیل بیمارستان‌‌ها

یمان نامدار در گفت‌وگو با کافه خبر قزوین با اشاره به تغییر رفتار ویروس کرونا اظهار کرد: باتوجه به تغییری رفتاری که در ویروس کووید 19 ایجاد می‌شود، برخلاف آنچه که احساس می‌کردیم جوانان و کودکان می‌توانند ناقل باشند و به طور شدید به بیماری مبتلا نشوند؛ اما امروز جوانان نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند.

وی افزود: امروز شاهدیم که جوانان 20 الی 40 سال بدون سابقه و نقص ایمنی به شکل‌های مختلف به بیماری کووید 19 مبتلا شده و تعدادی هم فوت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: در این مدت، تعداد بیماران حادّ تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان 170 نفر بوده که این میزان به 270 نفر رسیده است.

نامدار بیان کرد: میزان فوتی‌ها در یک هفتۀ گذشته با میزان فوتی‌های اواخر فروردین برابر شده است و ما گاهی شاهد فوت روزانه 6 الی 8 بیمار در استان بودیم که در بعضی روزها به 2 الی 3 مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد بیماران بستری شده نشانگر اضافه شدن تعداد بیماران است و البته این امر نشان دهندۀ نقص سیستم درمانی نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد: زمانی که بستری 170 بیمار در استان صورت می‌گرفت، میزان فوتی‌ها نیز بین صفر الی دو نفر بود اما اکنون با افزایش بستری‌ها، میزان فوتی هم افزایش و در حال رشد است.

نامدار ادامه داد: با تمام بررسی‌های صورت گرفته و با وجودی که مردم همکاری مناسبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک داشته‌اند اما اجتماعات همچنان ادامه دارد و این امر موجب شده تا میزان بستری و فوتی در استان کاهش پیدا نکند.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران کرونایی یادآور شد: ظرفیت‌های بیمارستان که برای پذیرش بیماران حادّ تنفسی درنظرگرفته شده بود، در حال تکمیل است در نتیجه می بایست بیماران کووید ۱۹ را در سایر بیمارستان‌های استان نیز پذیرش شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: در صورت تشدید بیماری آمادگی داریم به سرعت نقاهتگاه و یا بیمارستان صحرایی در استان را نیز فعال کنیم.

وی گفت: بیمارستان رحیمیان نیز با ۶۰ تخت، ظرفیت مناسبی برای بستری بیماران منطقه شهرستان البرز است که در دو الی سه ماه گذشته تمام تجهیزات آن تأمین شده است.

نامدار خواستار شد: ضمن استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از حضور در مراکز جمعیتی خودداری کنند تا جان خود و دیگران به خطر نیفتد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.