×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت بیش از ۲۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی موقوفه استان قزوین در سامانه کاداستر

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست با خبرنگاران، از اجرای طرح تبدیل به احسن موقوفات استان خبر داد و گفت: همچنین طرح نوروزی آرامش بهاری در استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی نوشتن واقعیت‌ها و روشنگری را رسالت اصلی رسانه‌های انقلابی برشمرد و خاطرنشان کرد: بیان عملکرد وقف و کارکرد موقوفات یکی از رسالت‌ها و وظایف انقلابی رسانه هاست.

وی افزود: وقف یکی از اساسی‌ترین و مهمترین ارکان خدمت رسانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به اقشار مختلف جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه، وقف را حامی بزرگ اسلام برشمرد و تأکید کرد: اهالی رسانه همواره با قلم و بیان خود حامی وقف بودند و رسانه‌ها با آگاهی بخشی در افکار عمومی همواره در امر وقف فعالند.

مجیدی از وجود ۱۵۰ هزار هکتار اراضی موقوفه در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این اراضی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: احیاء موقوفات، استان قزوین را از اعتبارات ملی بی نیاز می‌کند و اگر به وقف توجه شود و همه دستگاه‌ها و مردم و رسانه‌ها در موضوع وقف کنار هم باشند تمام مشکلات استان حل خواهد شد.

مدیرکل اوقاف در ادامه درباره ثبت اراضی وقفی در سامانه کاداستر (حد نگار) گفت: بیش از ۲۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی موقوفه در این سامانه ثبت شده است.

وی افزود: در بحث مسکن و شهرسازی در راستای قانون اقدام ملی مسکن تفاهم نامه‌ای به امضاء اوقاف و مسکن و شهرسازی در دست اقدام است.

حجت الاسلام مجیدی از ایجاد یک شهرک در اراضی ۵۰۰ هکتاری موقوفه استان خبر داد.

وی افزود: در حوزه بهره وری اقتصادی، اقدامات ویژه‌ای انجام شده است که از جمله باغ ۱۸ هکتاری با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، پروژه تجاری مسجد جامع محمدیه، پروژه پاساژ مسجد جامع محمدیه و مجتمع دامپروری ۲ هزار راسی با اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی و کشت و صنعت جاده بوئین زهرا با وسعت ۴۳۰ هکتار از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.