×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود: بخشنامه دادستان کل کشور در راستای صیانت از حقوق عامه صادر شده و ما هم این موضوع را در جهت دفاع از حقوق عامه در استان پیگیری خواهیم کرد.

علی فولیان افزود: تمامی دفاتر اسناد رسمی استان مکلفند از مفاد این بخشنامه تبعیت کنند و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به دادستانی های سراسر استان اعلام و منعکس کنند.

این مسئول با اشاره به اختلاف نظر پلیس و کانون‌ سردفتران اسناد رسمی مبنی بر اختیاری یا اجباری بودن ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی، تاکید کرد: این موضوع با بخشنامه دادستان کل کشور و اعلام نظر نهایی ایشان به پایان رسید و گامی در راستای احیای حقوق عامه برداشته شد.

 وی در خصوص بخشنامه دادستان کل کشور، یادآور شد: طبق اعلام نظر نهایی این مرجع، بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در آن به ضرورت ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی اشاره شده بود با رای دیوان عدالت اداری ملغی و ابطال شده است.

به گفته فولیان، مفاد این بخشنامه برای تمامی دستگاه‌های اداری لازم الاجرا بوده و برای مستنکفان مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اضافه کرد: بعد از این، برگ سبز خودرو سند مالکیت است و ضرورتی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست و نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات دو طرف معامله و نیز مشخصات خودرو در برگ سبز در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع است، مگر اینکه دوطرف خواهان ثبت آن در دفاتر باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.