×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز به قطب فرهنگی تبدیل شده است

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون اجتماعی کانون معلولین توانا استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: به واسطه برگزاری جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز بسیاری از دانش آموزان خلاق و با استعداد استان قزوین توسط کانون معلولین توانا شناسایی شده و خوشبختانه تاثیر بسیار زیادی در روند علم آموزی و تحصیل دانش آموزان داشته تا جایی که این جشنواره به یکی از قطب‌های فرهنگی استان قزوین تبدیل شده است.

محمد حسن هادی افزود: در حال حاضر حدود یک هزار نفر از دانش آموزان مستعد و خلاق در طول این سال‌ها شناسایی شده‌اند که امروز هرکدام از آنها در پست‌های مدیریتی مختلف از جامعه پزشکی تا مهندسی و حتی پست مدیریتی درحال خدمت به جامعه هستند.

معاون اجتماعی کانون معلولین توانا استان قزوین بیان کرد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط تیم کانون توانا ادامه روند این جشنواره قرار است به یک مدرسه کارآفرینی، مهارت و کسب و کار برای دانش آموزان بیانجامد که در آن استعداد‌ها و ایده‌های دانش آموزان رشد و پرورش پیدا کند.

وی ادامه داد: در ادامه روند اجرای جشنواره به این نتیجه رسیدیم که ملاک نمره برای معیار سنجش و امتیاز ممتاز بودن دانش آموزان کافی نیست بلکه دانش آموزان ظرفیت‌ها و استعداد‌های مختلفی دارند که محدود به نمره نمی‌شود بنابراین سعی کردیم از هوش هفتگانه‌ای دانش آموزان استفاده کنیم.

هادی تصریح کرد: در حال حاضر در پنج محور ثبت نام دانش آموزان در مدرسه کارآفرینی، مهارت و کسب و کار توانا آغاز شده که از جمله این موارد می‌توان به مشارکت اجتماعی، کار تیمی و گروهی، خلاقیت  و نوآوری، استعدادهای ورزشی، و استعداد‌های هنری اشاره کرد.

وی بیان کرد: امسال تاریخ برگزاری جشنواره از ابتدای مرداد ماه که زمان ثبت نام و تکمیل مدارک در سایت است شروع و تا پایان شهریور که ارزیابی و استعداد‌یابی دانش آموزان آغاز می‌شود ادامه خواهد داشت.

معاون اجتماعی کانون معلولین توانا استان قزوین توضیح داد: جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز از سال ۱۳۷۸ با محوریت ارتقاء ارتباط  فرهنگی جامعه به ویژه جامعه معلولان فعالیت خود را آغاز کرد، این جشنواره در مسیر تغییر نگرش جامعه به موضوع معلولیت و افراد دارای معلولیت برنامه‌های خود را روی قشری مهمی از جامعه که دانش آموزان هستند برنامه‌ریزی و اجرایی کرد.

وی افزود: ما معتقدیم اگر قرار است فرهنگ‌سازی در جامعه صورت بگیرد و تاثیری در روند تغییر نگرش جامعه و اداره آن داشته باشد باید روی سنین پایه کودک و نوجوان صورت بگیرد، در همین راستا نیز ۲۲ سال متوالی جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز با محوریت تشویق و ترغیب دانش آموزان برای علم آموزی و تحصیل و همچنین آشنایی آنها از همان سنین کودکی با موضوع معلولیت برگزار شده است.

هادی تصریح کرد: خوشبختانه از زمان آغاز جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز این جشنواره مورد استقبال دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در قزوین و شهرستان‌های این استان قرار گرفت، کانون معلولین از همان سال‌های نخست در قالب این جشنواره توانست محیطی سالم و شاد برای خانواده ایجاد کند، به همین منظور برگزاری کشوری این جشنواره همیشه یکی از دغدغه‌های کانون معلولین توانا بوده که خوشبخاته شروع آن از امسال کلید خورده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.