×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حفظ سلامت مردم با برگزاری عزاداری در ایام محرم منافاتی ندارد

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان عمومی و انقلاب قزوین در چهارمین جلسه کارگروه مراسم عزاداری محرم و صفر که روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد با اشاره به شرایط خاص ایجاد شده در اثر ویروس کرونا اظهار داشت: در خصوص نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم، دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد که برخی مخالف برگزاری هستند در حالی که عده کثیری یک سال در انتظار فرارسیدن محرم هستند تا در عزاداری امام حسین (ع) شرکت کرده و عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دهند.

محمد قاسمی افزود: مدیریت ما باید به گونه‌ای باشد که بستر لازم را برای برگزاری مراسم عزاداری و عرض ارادت مردم به سید و سالار شهیدان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فراهم کنیم و هر چند شرایط سخت شده اما باید برنامه ریزی به سمتی باشد که از برگزاری عزاداری در مکان‌های پر خطر جلوگیری شود.

این مقام قضایی افزود: با توجه به خطری که در محیط‌های بسته برای انتقال ویروس کرونا وجود دارد باید همه مراسم عزاداری فقط در محیط‌های روباز باشد تا خطر آلودگی به حداقل و صفر برسد.

قاسمی یادآور شد: شاید راحت ترین کار در این ایام، تعطیلی مراسم عزاداری باشد اما با توجه به علاقه مردم به برگزاری مراسم عزاداری شاید برخی از مردم با احساسات برخورد کرده و به نکات بهداشتی توجه نکنند که این موضوع نگران کننده است و باید مراقب این وضعیت باشیم.

به گفته وی، هیچ دوگانگی بین برگزاری عزاداری‌ها با رعایت نکات بهداشتی و سلامت مردم نیست و اگر به توصیه‌ها توجه شود هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

دادستان استان قزوین با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از هیئت‌های مذهبی در ماه محرم گفت: بهتر است قبل از شروع مراسم عزاداری هماهنگی لازم برای توجیه کامل مسئولان هیئت‌ها در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

وی بیان کرد: هیئت‌هایی که تاکنون در سامانه بیرق ثبت نام نکرده‌اند باید قبل از شروع مراسم عزاداری در این سامانه ثبت نام کنند تا در صورت بروز مشکل برای رفع آن اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: در مرحله اول همه موظفیم با گفتگو و برگزاری جلسات توجیهی مسئولان هیئت‌ها را نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجاب کنیم اما اگر تعداد کمی از مسؤلین هیئت‌ها این مسائل ر ا رعایت نکنند با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی بر حفظ سلامت مردم تاکید دارد و با رهنمودهای رهبری هم در واقع تکلیف همه مردم روشن است و از عزاداران انتظار داریم به سلامت خود و دیگران اهمیت دهند تا با مشکلی در این ایام مواجه نشویم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.