×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حقوق مالکان در طرح توسعه امامزاده حسین (ع) نباید تضییع ‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،حقوق مالکان در طرح توسعه امامزاده حسین (ع) نباید تضییع ‌شود کافه خبر قزوین،حقوق مالکان در طرح گزارش حقوق مالکان در طرح توسعه امامزاده حسین (ع) حقوق مالکان در طرح توسعه امامزاده حسین (ع) نباید تضییع ‌شود تضییع ‌شود، دادستان قزوین در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: بقعه امامزاده حسین (ع) در میان مردم استان و همچنین استان های همجوار جایگاه و اعتبار خاصی دارد و توسعه حریم این آستان مقدس از طرح های اساسی استان است که به دلیل طولانی شدن اجرای طرح، مشکلاتی را برای مالکان و ساکنان ایجاد کرده است.

محمد قاسمی افزود: برخی از پلاک های ثبتی این محدوده به منظور اجرای طرح توسعه، توسط دستگاه های مجری تملک شده است و دستگاه قضایی نیز موضوع را پیگیری می کند تا در اجرای این پروژه حقوق مالکان نقض و تضییع نشود.

وی یکی از ایرادات اجرای این طرح را عدم زمانبندی مشخص دانست و بیان داشت: متاسفانه با توجه به طولانی شدن اجرای طرح و افزایش تورم و قیمت مسکن، با مبالغی که برای تملک واحدها در نظر گرفته شده است، مالکان توانایی خرید مسکن در مکان دیگر را نداشته و ضروری است، ابتداً رضایت مالکان جلب شود.

قاسمی توضیح داد: منابع مالی اجرای طرح توسعه امامزاده حسین(ع) محدود بوده و این طرح علیرغم اقدامات و برنامه ریزی های خوبی که برای آن صورت پذیرفته، نیمه تمام مانده و باید برای این موضوع توسط دستگاه های متولی چاره اندیشی و تعیین تکلیف شود.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: اجرای این طرح باید با جدیت و در کمترین زمان پیگیری شود، زیرا املاک تخریب شده در این محدوده، برای ساکنان فعلی مزاحمت و نارضایتی ایجاد کرده و زمینه وقوع برخی جرائم و آسیب های اجتماعی را نیز فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: دستگاه های متولی باید با جدیت موضوع تملک واحدهای باقیمانده و اجرای این طرح عمرانی را آغاز کنند و دستگاه قضایی نیز در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه اجرای این طرح را مطالبه خواهد کرد.

قاسمی توضیح داد: قطعاً با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین، نقل و انتقال در این محدوده ممنوع خواهد شد و افرادی که می خواهند در این محدوده نقل و انتقال جدید انجام دهند، از این موضوع آگاهی داشته باشند و اگر درآمدی نیز وجود دارد، فقط شامل حال منافع مالکان اصلی این واحدها می شود و به سودجویان و فرصت طلبان هشدار داده می شود که در این حوزه ورود نکنند، چرا که با برخورد سخت دستگاه قضایی مواجه می شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.