×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت از ۷۱ نفر در باشگاه مثبت ایدز قزوین

مدیر کل بهزیستی استان در گفت و گو با کافه خبر قزوین اظهار کرد: خدمات‌های مشاوره‌ای مرتبط با بیماری اچ آی وی و بیماری‌های همراه، خانوده، اعتیاد، مددکاری تخصصی، کمک هزینه‌های پزشکی و دندان پزشکی، پیگیری بستری در مراکز درمانی اعتیاد و بیمارستان ها، کمک هزینه‌های تحصیلی، مسکن و اشتغال، مشاوره حقوقی، کمک‌های موردی، کمک هزینه‌های ازدواج و جهیزیه، کمک هزینه‌های بارداری و زایمان ویژه بیماران اچ آی وی، سبد کالا، بازدید‌های حضوری از منزل و محل اسکان بیماران از اقدامات صورت گرفته در این باشگاه است.

علیرضا وارثی افزود: علاوه بر این خدمات در دوره کرونا خدمات ویژه‌ای از جمله تهیه سیم کارت و تلفن همراه برای برگزاری جلسات مشاوره تلفنی بیماران، پرداخت آنلاین کمک هزینه‌های معیشتی، بازدید از منازل بیمارن مشکوک به کرونا، تهیه سبد کالا ویژه و توزیع آن در بازدید‌های حضوی، تهیه گزارش جامع مددکاری برای ارائه خدمات هرچه بهتر به این بیماران و ارسال به سازمان بهزیستی، فراهم کردن شرایط ثبت نام تمامی اعضا برای بیمه و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی به جامعه هدف داده شده است.

به گفته این مسئول، باشگاه مثبت با هدف ارایه خدمات حمایتی، مشاوره‌ای و درمانی به افراد مبتلا به اچ آی وی مثبت در استان قزوین از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرده است.

وی بیان کرد: ایدز به عنوان یک بیماری عفونی که از سه دهه پیش شروع شده به سرعت در حال گسترش در همه جهان است و راه‌های انتقال منحصر به فرد این بیماری آن را از سایر بیماری‌های عفونی متمایز می‌کند.

وارثی تصریح کرد: انتقال از راه ارتباطات جنسی محافظت نشده میان ناقلین، تزریق خون آلوده و استفاده از وسایل تزریق مشترک آلوده باعث می‌شود تا این بیماری جزء بیماری‌های رفتاری طبقه بندی شود بنابراین راه‌های پیشگیری از این بیماری نیز به صورت ویژه است و با تغییر رفتار میسر خواهد بود.

گفتنی است،اول دسامبر برابر با ۱۰ آذر روز جهانی ایدز نامگذاری شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.