×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خانه‌های هلال در تمامی نقاط استان قزوین راه اندازی می‌شود/بیمارستان توان بخشی در استان راه اندازی می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار کرد: در حال امضای یک تفاهم نامه همکاری با دفتر امور روستایی استانداری قزوین هستیم تا خانه‌های هلال را در اقصا نقاط استان راه اندازی کرده و خانه‌های موجود را نیز فعال‌تر کنیم.

حسن آصفی افزود: هم اینک ۲۶ خانه هلال در سطح استان وجود دارد ولی برخی غیر فعال هستند و با انعقاد این تفاهم نامه به دنبال آن هستیم که برای آموزش و تخصیص تجهیزات به آنها اقدام کنیم.

آصفی گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه بتوایم خانه‌های هلال را با همکاری وزارت کشور، استانداری، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تمامی نقاط استان راه اندازی کنیم و با دپوی تجهیزات در آنها و آموزش نیروهای معرفی شده، گام‌های بلندی را برای خود امدادی در مواقع بحران برداریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین با اشاره به عدم وجود مرکز توانبخشی در استان خبر داد::ما به دنبال راه اندازی مرکز حاد و بیمارستان در راستای ارایئه خدمات ویژه به معلولان هستیم.

وی افزود: به دنبال سرمایه گذار برای راه اندازی ساختمان این بیمارستان هستیم و برای راه اندازی این مرکز ۴۰میلیارد ریال پیش بینی شده است و توافق شده در صورت احداث ساختمان امکانات لازم  در اختیار ما قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به لزوم انتقال آموزش‌های امدادی در خانه‌ها عنوان کرد: طی ۶ ماهه ابتدایی سال ۴ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت آموزش‌های امداد و نجات قرار گرفتند.

آصفی بیان کرد:۳۳پایگاه امداد و نجات در سطح استان وجود دارد که شامل۲۲پایگاه ثابت، ۸ کانکس، ۲تیم ماشینی و یک بالگرد  هوایی می‌باشد.

وی اضافه کرد: تمام مناطق پرخطر وحادثه خیز استان شناسایی شده و  پایگاه‎‌های هلال احمر در این مناطق مستقر هستند.

این مسوول با اشاره به خدمات قابل ارائه در مراکز فیزیوتراپی و درمانگاه و کلینیک تخصصی هلال احمر گفت: داروخانه هلال احمر در شرایط بحرانی مثل تحریم‌ها نیز آمادگی ارائه خدمات به بیماران با نیازهای دارویی خاص می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.