×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خسارت ۱۶۸۰ میلیارد ریالی کرونا به واحدهای کشاورزی قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در این باره اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، این میزان خسارت به ۲۴۹ واحد کشاورزی استان قزوین وارد آمده است.

فاطمه خمسه افزود: ۶۰ مورد از واحدهای خسارت دیده کشاورزی مربوط به صنایع غذایی و تبدیلی هستند، ۳۵ مورد به استخرهای پرورش ماهیان خوراکی و همچنین ۳۵ مورد نیز به واحدهای پرورش ماهیان زینتی اختصاص دارند.

وی اضافه کرد: ۱۹ واحد گلخانه‌ای، ۱۱ واحد تولید گیاهان دارویی، ۱۰ واحد فرآوری زیتون و ۶ واحد تولید قارچ خوراکی نیز در بین واحدهای کشاورزی قزوین که در پی شیوع کرونا آسیب دیده اند، هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: صنایع مربوط به خوراک دام و ۶ واحد سردخانه‌ای به همراه ۳۲ طرح آب و خاک از دیگر واحدها و طرح‌های کشاورزی استان قزوین هستند که به دنبال شیوع کرونا دچار خسارت شدند.

وی گفت: تولید سه مورد از واحدهای یاد شده در بخش تولیدات گیاهان دارویی و گل‌های شاخه بریده در این ایام متوقف شده است و همچنین سایر واحدها نیز با افت تولید ۲۰ تا ۵۰ درصدی مواجه شدند و همچنین برخی از آنها نیز با عدم فروش محصول و کاهش فروش روبرو شده اند.

به گفته وی،تلاش داریم تا با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره و همچنین استمهال بدهی‌های مالیاتی و بیمه‌ای و بانکی این واحدها، به آنها برای جبران خسارات وارد شده کمک کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.