×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 16 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خیلی از هنرمندان درجه یک مثل غلامحسین لطفی در استان خود غریب هستند/میانگین هنر قزوین بعد از دهه ۶۰ ارتقا داشته است

به گزارش کافه خبر قزوین؛پیشکسوت و فعال سینما در جشن مهر سینما که شامگاه پنج شنبه ۱۹ مهرماه در سالن مولانای مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد، از غلام حسین لطفی به عنوان یکی از بهترین فیلمسازان و بازیگران ایران یاد کرد و افزود: قابلیت درخشان غلامحسین لطفی بالاتر از خیلی از بازیگران بزرگ کشور است ولی از بدشانسی او بود که در شرایط درست قرار نگرفت و دیده نشد.

حسن لطفی افزود: طول بازیگری غلامحسین لطفی از خیلی از بازیگرانی که از نگاه بیننده‌ها بازی درخشانی دارند، خیلی بیشتر است ولی متاسفانه هیچ وقت بازی خوب او از سوی هیات داوران دیده نشد.

لطفی تصریح کرد: غلامحسین لطفی فیلم سرخ پوست را ساخت، فیلمی درخشان با سوژه خوب، بازی‌های خوب و به دور از سینمای مرسوم. اما سال ساخت آن، دلیل خوب دیده نشدن این فیلم بود که این هم از بدشانسی او بود. سال ساخت آن همزمان بود با التهاب کشور، سال انقلاب بود.

این پیشکسوت سینما تاکید کرد: هرچند که جایزه ثابت کننده قابلیت نیست ولی شکستن پای غلامحسین لطفی باعث شد که سینما با بی‌رحمی وی را کنار بگذارد و با آسیب جسمی که به وی وارد شد بیشترنادیده گرفته شد.

وی تصریح کرد: درست است که امروز به نام غلامحسین لطفی است ولی در حقیقت روزی که فیلم‌های لطفی را ببینیم، متعلق است به غلامحسین لطفی. خیلی ازهنرمندان درجه یک مثل غلامحسین لطفی در استان خود هم غریب است.

لطفی بیان کرد: قزوین در همه زمینه‌های، فرهنگی، ادبی، خوشنویسی، تئاتر، موسیقی و … بسیار درخشان است. هنرمندان، فرهیختگان و بزرگان زیادی در این استان رشد کرده و در سطح کشور و حتی دنیا مطرح و نام آور شده‌اند.

وی توضیح داد: اگر جریان فیلم‌سازی قزوین را دنبال کنیم، بعد از دهه ۶۰، موتور هنر قزوین موتور تندتر شده است و در خود قزوین هم دارای قدرت شده است. میانگین هنر قزوین بعد از دهه ۶۰ ، به لحاظ هنرمندان آن و هم به لحاظ نوع کار اصلاً قابل قیاس با قبل از آن نیست و ارتقا داشته است.

این فعال حوزه سینما از مرتضی متولی فعال سینما، مسعود سخاوتی در موسیقی متن فیلم، محمد برادران در جلوه‌های ویژه فیلم های بزرگ، گل اندام صفری مستندساز، ابوالفضل سروش مهر فیلمساز، مجتبی یعقوبی مستندساز، عطا مجابی فیلم ساز، مرتضی حکاکیان فعال سینما و … به عنوان هنرمندان استان قزوین که جایگاه استان را در حوزه سینما و در سطح کشور به صورت چشمگیری بالا برده و ارتقا داده اند یاد کرد.

به گزارش کافه خبر؛ در پایان این مراسم از غلامحسین لطفی بازیگر و پیشکسوت سینما و تعدادی از هنرمندان و فعالان حوزه سینمای استان نیز تقدیر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.