×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دادگستری استان قزوین برای کاهش تعداد زندانیان تلاش می کند

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین در دیدار با مددجویان زندان مرکزی استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه،اظهار کرد: تاکید نظام اسلامی و قوه قضائیه بر کاهش جمعیت کیفری زندان است و ما تمامی تلاش خود را در این زمینه به کارگرفته ایم.

حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود: این امر نیاز به همکاری مددجویان دارد که بعد از آزادی دوباره، مرتکب جرم نشوند تا شاهد کاهش زندانیان در زندان‌های استان باشیم.

این مقام ارشد قضایی استان قزوین با اشاره به سیاست‌های کلان قضایی کشور در حوزه اجرای احکام کیفری حبس، زندان و زندان‌زدایی و کاهش هدفمند جمعیت کیفری، بیان کرد: در عرصه تحول آفرینی نظام قضایی کشور که از رویکرد‌های دستگاه قضایی است بحث زندان و کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های قوه قضائیه در بحث زندان زدایی به اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری توسط قضات تأکید کرد و گفت: امروز به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه به رسم سال‌های گذشته تعداد زیادی از همکاران قضایی با مددجویان خود در زندان‌ها ملاقات چهره به چهره داشتند تا مشکلات آن‌ها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند و آن‌ها را در صورت وجود شرایط از تخفیفات قانونی بهره‌مند سازند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، مسئولان و مدیران قضایی استان در این دیدار ضمن گفتگو با ۱۵۰ نفر از مددجویان، تعدادی از پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دادند و همچنین از تعدادی قضات استان نیز تقدیر به عمل آوردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.