×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دشمن به جای تقابل با ایران تعامل بر پایه توازن را امتحان کند

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس سازمان انرژی اتمی بعدازظهر دوشنبه در آیین راه اندازی نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت هسته ای در قزوین اظهار کرد: در حال حاضر 42 سال از سالروز انقلاب اسلامی ایران می گذرد،انقلابی که علی رغم همه فشار های اقتصادی ، تهدید و تحریم همچون همیشه بالنده و رو به رو جلو در حرکت است.

دکتر علی اکبر صالحی با بیان اینکه آمریکا هنوز ایران را به درستی نشناخته است افزود: برای آمریکا بسیار زشت است که پس سالها هنوز متوجه نشده است که نمی تواند با فشارهای اقتصادی ایران را به زانو در آورد، به همین منظور بایدن هنوز نیامده، از اینکه ایران غنی سازی را متوقف کرده است صحبت کرده است بر همین اساس، مقام معظم رهبری در پاسخ به دشمنان فرموده اند که حرکت ایران به سمت انرژی صلح آمیز هسته ای متوقف نخواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر فناوری هسته ای در چنگ ماست افزود: دوره برانگیختگی از قبل از انقلاب اسلامی شروع شد و امام راحل توانستند دین غبارگرفته را احیا و نه تنها به ایران بلکه به جهان عرضه کنند،انقلاب اسلامی توانست فلسفه بزرگ زندگی را برای جهانیان تببین و بیان کند.

به گفته او، طی ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور با توطئه های گوناگون، تهدید و تحریم های بسیاری روبرو شده است برای نمونه جنگ تحمیلی،جنگ تحمیلی جنگ صدام نبود بلکه جنگ جهانی علیه ایران بود.

صالحی رمز انقلاب را” الله اکبر” و پیوند با “الله ” دانست و افزود: کشورهای غربی همیشه از آزدای بیان صحبت می کنند در حالی که با نظام اسلامی دشمنی دارند و انرژی هسته‌ای تنها بهانه آنان است و اگر با صداقت حرف بزنند،خئاهیم دید که زیر سوال خواهند رفت.

رئیس انرژِی اتمی تصریح کرد: علی رغم همه محدودیت ها ایران توانست بر اساس “ابتکار” و “خودکفایی” به دستاوردهای عظیمی دست پیدا کند، دشمنی که می خواست با تحریم ها ملت ما را گرسنه کند، شاهد باشد که ایران نه تنها در تولید مواد غذایی بلکه از همه جهات به خود کفایی شکفتی دست یافته است.

وی با بیان اینکه محدودیت های آمریکا باعث ابتکار و خلاقیت ما در رفع نیازهای خود شده و جمهوری اسلامی را به کسب دانش و فناوری بیشتر تحریک کرده است،افزود: آنها می خواستند با تحریم غذا و دارو ملت ما را گرسنه و بیمار کنند، اما اکنون در تولید محصولات غذایی و بسیاری از داروها خودکفا هستیم پس شایسته است به جای تقابل، تعامل بر پایه توازن را امتحان کند.

به گفته او،در این شرایط یکی از گلوگاه های ساخت واکسن کرونا سانتریفیوژی بود که آنرا تولید و در اختیار شرکت داروسازی داخلی قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه عناوینی همچون” اخلاق” و ” ارزش ها” بستر انقلاب اسلامی را فراهم کرد افزود: دستاوردهای علمی و فناوری ایران از درون جوشیده است، چرا که علم هسته ای را از کسی دریافت نکرده و تنها با دسترسی به کتب و مقالات علمی توانسته است علم را به فناوری تبدیل کند.

گفتنی است،دومین نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور بعدازظهر امروز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در قزوین راه اندازی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.