×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی سامانه غربالگری کرونا در سازمان بهزیستی کشور/بیش از ۸۰۰ تماس تلفنی ناشی از اضطراب کرونا با خط ۱۴۸۰


معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین در گفتگو با کافه خبرقزوین اظهار کرد: خط ۱۴۸۰ خطی همیشه پاسخگو و در دسترس همه شهروندان در همه شهرستان ها و روستاهای استان قزوین است که از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر فعال بوده است و در دوران ایام کرونا بنا بر ملاحظات گیرندگان تا ساعت ۲۲ بعد از ظهر در سه شیفت کاری به ارائه خدمات می پردازد.

وی با بیان اینکه در این دو ماه بیش از ۸۰۰ تماس تلفنی با این سامانه صورت گرفته است افزود: از اوایل اسفند ماه ۹۸،بحث ویروس کرونا تا به امروز دو هزار و ۶۳۰ تماس پاسخ داشته ایم که از این تعداد هشتصد و ۱۴ مورد آن مربوط به استرس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا بوده است.

به گفته وی،خط ۱۴۸۰ در باره مسائل مختلف از جمله مسائل تحصیلی،ازدواج به افراد مشاوره می دهد و در حال حاضر به مشکلات روانشناختی هم مانند استرس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا می پردازد.

غلامرضایی اضافه کرد:عمده ترین تماس گیرندگان بانوان هستند ولی در ایام کرونا آقایان هم در کنار بانوان جز تماس گیرندگان خط ۱۴۸۰ بودند از سوی دیگر، مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان قزوین از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده پاسخگویی به تلفن شهروندان هستند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در صورت حاد بودن اقدامات روانپزشکی و مداخلات محیطی از طریق خدمات خط اورژانس ۱۲۳ برای ورود به موقعیت زندگی و اجتماعی فرد،ورود پیدا می کنند.

این مسئول با بیان اینکه سامانه غربالگری ارزیابی روانی مشابه با سامانه علوم پزشکی در سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است خبر داد: افراد می توانند با مراجعه به سایت behzisti.corona.ir با پاسخگویی چند سوال اولیه از وضعیت روانشناختی خود مطلع شده و در صورت علائم بالینی به لحاظ روانی پاسخگوی سایر سوالات بوده و با دریافت کد از این سامانه به مراکز ۱۴۸۰ و مرکز مشاوره حضوری ارجاع داده می شوند و کلیه خدمات مربوط به اضطراب ناشی از کرونا را تا نائل شدن درمان به طور رایگان دریافت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.